انویدیا در ساخت ابررایانه کوانتومی پیشرفته ABCI-Q ژاپن همکاری می‌کند

شرکت انویدیا اعلام کرده که آماده است تا با قدرت فوق‌العاده پردازنده‌های گرافیکی HPC و AI خود، ژاپن را در ساخت ابررایانه کوانتومی ترکیبی این کشور یاری رساند.

ژاپن با کمک زیرساخت‌های هوش مصنوعی و محاسبات فوق‌العاده پرقدرت انویدیا، در حال پیشرفت سریع در بخش‌های محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی از طریق توسعه‌های بزرگ مقیاس است.

به گزارش wccftech، موسسه ملی فناوری صنعتی پیشرفته (AIST) ژاپن در حال ساخت یک ابررایانه کوانتومی برای پیشرفت در این بخش خاص برای چشم‌اندازهای آینده است. این پروژه جدید ABCI-Q نام دارد و کاملاً توسط پلتفرم‌های محاسبات کوانتومی و شتاب‌دهنده انویدیا تأمین می‌شود که نشان‌دهنده نتایج عملکرد و کارایی بالای سیستم است. ابررایانه ژاپنی با همکاری فوجیتسو نیز ساخته خواهد شد.

نقش پلتفرم NVIDIA CUDA-Q در ابررایانه کوانتومی ABCI-Q ژاپن

با بررسی دقیق‌تر آنچه می‌توانیم از ABCI-Q ژاپن انتظار داشته باشیم، انویدیا در یک پست وبلاگی قبلاً اعلام کرد که این شرکت قصد دارد پلتفرم NVIDIA CUDA-Q خود را در سیستم ادغام کند. این پلتفرم یک منبع متن باز است که به کاربران امکان می‌دهد از برنامه‌های کلاسیک-کوانتومی بهره‌مند شوند. CUDA-Q به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر ابررایانه عمل خواهد کرد و امکان ادغام آسان پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی مرتبط را فراهم می‌کند.

نقش پلتفرم NVIDIA CUDA-Q در ابررایانه کوانتومی ژاپن

علاوه بر این، تیم سبز انویدیا قصد دارد ۲,۰۰۰ عدد از GPU های هوش مصنوعی H100 خود را به همراه جدیدترین اتصال‌دهنده‌های NVIDIA Quantum-2 InfiniBand در سیستم جای دهد. محققان برای حل دشوارترین مشکلات در محاسبات کوانتومی به شبیه‌سازی با کارایی بالا نیاز دارند. CUDA-Q و NVIDIA H100، پیشگامانی مانند کسانی که در ABCI هستند را مجهز می‌کنند تا پیشرفت‌های حیاتی را انجام دهند و توسعه ابررایانش کوانتومی-یکپارچه را سرعت بخشند.

ابررایانه ABCI-Q ژاپن بخشی از مرحله نوآوری فناوری این کشور است، جایی که آنها قصد دارند از مزایای فناوری‌های نسل فعلی مانند رایانش کوانتومی و هوش مصنوعی برای پیشرفت در صنایع مصرفی اصلی بهره‌برداری کنند. چند ماه پیش، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا با فومیو کیشیدا، رئیس‌جمهور ژاپن دیدار کرد و هر دو در مورد افزایش همکاری در بخش‌های مختلف و تأمین پایدار تجهیزات هوش مصنوعی برای نیازهای ژاپن گفتگو کردند. رونمایی از ABCI-Q فقط یک گام رو به جلو به سوی آنچه به نظر می‌رسد یک رابطه گسترده بین ژاپن و انویدیا باشد، است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.