انویدیا برای افزایش ظرفیت تراشه های گرافیکی و هوش مصنوعی با اینتل همکاری می‌کند

جذابیت سیستم‌های هوش مصنوعی برای چشم انداز کسب و کار به این زودی‌ها کاهش نمی‌یابد و شرکت‌های فناوری به تعداد زیادی از پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های اختصاصی برای پردازش صحیح الگوریتم‌های ML نیاز دارند. شرکت انویدیا تراشه‌های هوش مصنوعی خود را از طریق کمپانی TSMC تامین می‌کند، با این وجود ریخته‌گری تایوانی ممکن است نتواند انتظارات تولیدی شرکت آمریکایی را برآورده کند به همین دلیل انویدیا قصد دارد برای افزایش ظرفیت تراشه های گرافیکی و هوش مصنوعی خود با اینتل همکاری کند.

شرکت انویدیا می‌تواند خدمات ریخته‌گری کمپانی اینتل را به عنوان یک شریک جدید برای تولید پردازنده‌های گرافیکی در چند ماه آینده انتخاب کند. طبق شایعات منابع صنعتی ناشناس، شرکت انویدیا به دنبال ظرفیت اضافی تولید ۵۰۰۰ ویفر در ماه است. اگر قرارداد فقط برای شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی سازمانی باشد، این رقم به ۳۰۰۰۰۰ تراشه H100 تبدیل می‌شود.

به نظر می‌رسد خدمات ریخته‌گری تایوانی TSMC برای همگام شدن با رشد کسب و کار کمپانی انویدیا در حال تقلا است. این شرکت سازنده پردازنده گرافیکی به افزایش قابل توجهی در ظرفیت تولید فرآیند تراشه روی ویفر روی بستر (CoWoS) نیاز دارد، یک فناوری بسته‌بندی مبتنی بر interposer که چگالی ادغام بالایی را بین عناصر مختلف تراشه فراهم می‌کند .

انتظار می‌رود فرآیندهای بسته‌بندی پیشرفته برای تولید تراشه در چند سال آینده تقاضای بالایی داشته باشند و همچنین پیش‌بینی می‌شود که CoWoS به تنهایی تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ حدود ۱۳۰ درصد افزایش یابد. شرکت TSMC در تلاش است تا ظرفیت CoWoS خود را تا ۲۰۰۰۰ ویفر در ماه افزایش دهد. در پایان سال ۲۰۲۴، شرکت انویدیا احتمالاً بخش عمده‌ای از این ظرفیت افزایش یافته را برای تراشه‌های هوش مصنوعی و پردازنده‌های گرافیکی خود تضمین می‌کند.

انویدیا برای افزایش ظرفیت تراشه های گرافیکی و هوش مصنوعی با اینتل همکاری می‌کند
انویدیا برای افزایش ظرفیت پردازنده گرافیک و هوش مصنوعی با اینتل همکاری می‌کند

همکاری انویدیا و اینتل برای ساخت تراشه های گرافیکی و هوش مصنوعی به چه صورت خواهد بود؟

خدمات ریخته‌گری شرکت اینتل همان بسته‌بندی CoWoS مورد استفاده توسط کمپانی TSMC را ارائه نمی‌کند، اگرچه این شرکت فرآیند بسته‌بندی پیشرفته مبتنی بر interposer مشابهی به نام Foveros دارد. شرکت انویدیا باید فناوری اینتل را از طریق یک فرآیند صلاحیت جدید آزمایش و تأیید کند، با این وجود محصول نهایی که توسط این شرکت ساخته می‌شود احتمالاً در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی ساخته شده توسط TSMC تا حدودی ویژگی‌های متفاوتی خواهد داشت.

انویدیا همچنین می‌تواند از سرویس ریخته‌گری شرکت اینتل برای تولید تعداد معینی از محصولات استفاده کند و تنها بخشی از مجموعه فعلی خود را برون سپاری کند. شایعات تایید نشده حاکی از آن است که شرکت انویدیا استفاده از کارخانه‌های ریخته گری کمپانی اینتل را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

علیرغم درخواست کمک این شرکت از اینتل، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که انویدیا همچنان به TSMC به عنوان شریک اصلی تولید خود در سال‌های آینده متکی خواهد بود. ظرفیت تولید شرکت اینتل برای بسته‌بندی پیشرفته شامل کارخانه‌هایی است که در اورگان و نیومکزیکو واقع شده‌اند و این شرکت در تلاش است تا به سرعت تجارت ریخته‌گری خود را برای جذب مشتریان بیشتر گسترش دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.