انویدیا با قدرت می‌تازد؛ عبور از کوالکام و تبدیل‌ شدن به برترین طراح تراشه در دنیا

nvidia logo green building blue sky 63ce7bf6255132ee1d11ad79

طبق گزارش منتشرشده، انویدیا با فروش ۱۱٫۳ میلیارد دلاری موفق به پیشی گرفتن از کوالکام و تبدیل به پردرآمدترین طراح تراشه‌های فب‌لِس شد. انویدیا با سرمایه‌گذاری در خدمات هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل های زبانی موفق شد درآمد مرکز داده خود را تا ۱۰۵ درصد افزایش بدهد.

انویدیا در سه ماهه دوم سال نسبت سه ماهه اول، ۶۸٫۳ درصد فروش بیشتری داشته و بخشی از این فروش فوق‌العاده را مدیون سیستم Hooper و معماری HGX است.

کوالکام در سه ماهه دوم سال با افت فروش ۹٫۷ درصدی مواجه شده است. کاهش فروش گوشی‌ هوشمند اندرویدی در افت فروش تراشه‌های کوالکام تأثیر داشته و با توجه به گزارش کوالکام، این شرکت فروش ۷٫۱۷ میلیارد دلاری را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ تجربه کرده است.

شرکت برودکام با فروش ۶٫۹ میلیارد دلاری در رده سوم جدول قرار دارد که مانند سه ماهه اول سال، تغییری در جایگاه و مبلغ فروش نداشته است. کاهش فروش پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های AMD باعث شده که فروش این کمپانی در سه ماهه دوم سال به ۵٫۳۶ میلیارد دلار برسد. به لطف استفاده از تراشه‌های سیستم-روی-یک-چیپ مدیاتک در تلویزیون‌ها، این کمپانی موفق به فروش ۳٫۲ میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی شده است.

با توجه به گزارش منتشرشده از ترندفورس، طراحی و فروش تراشه‌های فب‌لِس در سه ماه سوم سال خوش‌بینانه‌تر است؛ چرا که افزایش علاقه به هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل‌های زبانی از سوی شرکت‌های بزرگ، پتانسیل افزایش فروش تراشه‌های فب‌لِس را نشان می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.