اندروید اتو نسخه ۱۰ در سکوت منتشر شد

طی رویداد  Google I/O 2022، از رابط کاربری Android Auto رونمایی شد و حالا گوگل با اعمال تغییراتی اندروید اتو نسخه ۱۰ را در سکوت کامل منتشر کرده است.

هشت ماه بعد از رونمایی اولیه، گوگل در ابتدای سال ۲۰۲۳ طراحی جدید Android Auto را به صورت عمومی منتشر کرد. از آن هنگام این شرکت مشغول آزمایش تغییرات جزئی رابط کاربری بوده بااین‌حال هیچ چیز مهمی تاکنون ارائه نشده است. گوگل اما حالا در سکوت کامل اندروید اتو نسخه ۱۰ را با رابط کاربری جدیدی برای دستیار گوگل منتشر کرده است. در نسخه دهم از Android Auto متاسفانه ویژگی‌ها یا تغییرات جدید فراوانی نیز اعمال نشده است.

این درحالی است که در بازطراحی اولیه که از رابط کاربری اندروید اوتو ارائه شده بود، برای نمایشگرهای بزرگ‌تر اصلاحاتی وجود داشت و از قابلیت حالت تقسیم صفحه در بین انبوهی از پیشرفت‌های دیگر گفته شده بود.

بیشتر بخوانید: امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی فراهم می‌شود

انتشار اندروید اتو نسخه ۱۰

در اندروید اتو نسخه ۱۰ تنها یک تغییر بزرگ دیده می‌شود و آن هم رابط کاربری Google Assisstant بوده که به روز شده است. البته حتی این موضوع هم کاملاً مشخص نیست که آیا طراحی مجدد گوگل اسیستنت با آپدیت نسخه ۱۰ اندروید اتو ارتباط دارد یا خیر!

در خصوص ظاهر جدید «glow» باید اشاره داشت که شبیه به ظاهر دستیار صوتی گوگل در تلفن‌های هوشمند اندرویدی بوده که یک نوار درخشان در پایین آن دیده می‌شود. رابط کاربری Google Assistant نخستین مرتبه با این طراحی در پیکسل ۴ و سال ۲۰۱۹ مشاهده شد. پیش از این ظاهر جدید، دستیار صوتی گوگل در بالای صفحه نمایش اندروید اتو با نوار مشکی و لوگوی دستیار قرار داشت.

اندروید اتو نسخه 10

اندروید اتو نسخه 10

به نظر درواقع هیچ پیشرفت دیگری در ارتباط با Google Assistant در Android Auto دیده نمی‌شود، به جز اینکه ظاهری مدرن‌تر در آن شکل گرفته است. همنین با توجه به کندی سنتی گوگل در ارائه تغییرات اندروید اتو برای همه، نباید منتظر انتشار آپدیت Android Auto v10 به این زودی‌ها روی گوشی‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتشار اندروید اتو نسخه ۱۰ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.