انتقاد نمایندگان مجلس از افزایش قیمت اینترنت

افزایش قیمت اینترنت در ایران از جمله موضوعاتی است که در روزهای اخیر با واکنش‌های زیادی از سوی مردم و نمایندگان مجلس مواجه شده است. این افزایش قیمت که از سوی اپراتورها و با مجوز سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) انجام شده، با انتقادات گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شده است.

در همین راستا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش قیمت اینترنت، گفت: «در حوزه گرانی‌ها به نظرم با یک درک نادرست از شرایط مواجه هستیم، یعنی بعضی از بخش‌های مدیریتی کشور درک درستی از اینکه تا چه میزان روی مردم فشار و بار اقتصادی زیاد است، ندارند.»

وی افزود: «مردم به‌خاطر روابط اجتماعی، اطلاع‌رسانی و حوزه‌های کاری با اینترنت سروکار دارند و این فضا بخشی از زندگی مردم شده است. اینکه بیایند در این بخش یک افزایش ۳۰ درصدی بدون حساب و کتاب انجام دهند و اپراتورها اقدام کنند و نظارتی نباشد، درست نیست و این اتفاق ایجاد نارضایتی‌ می‌کنند.»

4651651654564
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم رشت

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه افزایش قیمت اینترنت در شرایط کنونی باعث نارضایتی‌ مردمی خواهد شد، گفت: «در‌حالی‌که دولت برای افزایش حقوق‌ها مقاومت می‌کند، ۳۰ درصد و بیشتر از ۳۰ درصد اینترنت را افزایش داده و خدمات به همین نسبت رشد نکرده است.»

این نماینده مجلس همچنین وضعیت اینترنت را طوری می‌داند که حتی نام اینترنت روی آن نمی‌گذارد: «مردم الان یک هزینه سنگین را بابت فیلترشکن می‌دهند. یک پول سنگین را بابت سرعت پایین می‌دهند و فکر می‌کنم رتبه ما در سرعت بالاتر از ۱۵۰ است، اینترنت ما کند و فیلتر شده و در واقع فیلترنت است.»

وی در پایان گفت: «به اعتقاد من، در شرایط فعلی افزایش دادن قیمت کار معقول، سنجیده و دقیقی نیست. من فکر می‌کنم یک مقداری نیاز به تأمل بیشتری دارد و اینکه بخش‌هایی که می‌خواهند این تصمیمات را بگیرند، دید کلان و وسیعی‌تر داشته باشند به نظر من به نفع کشور است.»

رشیدی کوچی: اینترنت رایگانی که رئیس جمهور برای اقشار ضعیف وعده داده بودند حذف شده!

همچنین از دیگر نمایندگانی که به افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت همراه اعتراض داشت، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس بود که گفت: «یکی از وعده‌هایی که آقای رئیس‌جمهور در زمان انتخابات داشتند این بود که برای اقشار کم درآمد یا ضعیف جامعه اینترنت را رایگان می‌کنند، اما به نظر می‌رسد امروز اینترنت را با این افزایش قیمتی که به وجود آمده است، حذف کرده‌اند.»

8946464
جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت

افزایش قیمت اینترنت در ایران در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند، اقدامی غیرکارشناسی و غیرمنصفانه است. این افزایش قیمت نه تنها باعث نارضایتی مردمی خواهد شد، بلکه باعث کاهش دسترسی مردم به اینترنت و خدمات دیجیتال نیز خواهد شد.

از سوی دیگر، وضعیت اینترنت در ایران به گونه‌ای است که حتی نام اینترنت روی آن نمی‌گذارند. سرعت اینترنت در ایران بسیار پایین است و بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز فیلتر هستند. این امر باعث می‌شود که مردم برای دسترسی به اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود با مشکلات زیادی مواجه شوند.

نظر شما چیست؟ آیا با انتقادات نمایندگان مجلس موافقید؟ نظر شما چقدر به نظر نمایندگان مخالف افزایش تعرفه‌های اینترنتی نزدیک است؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.