انتشار گزارش مالی جدید انویدیا و عملکرد مناسب GPU های نسل جدید RTX 40

انویدیا دیروز چهارشنبه گزارش درآمدی سه ماهه سوم مالی ۲۰۲۲ را منتشر کرد و در این گزارش اشاره شده که عرضه کارت گرافیک‌های نسل جدید Ada Lovelace و Hopper با افزایش فروش روبرو بوده است. همانطور که انتظار می‌رفت فروش کلی تجهیزات گیمینگ این شرکت نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۱ کاهش را تجربه کرده اما در همین حال سخت‌افزار مخصوص دیتاسنتر از جمله آخرین پردازنده‌های گرافیکی محاسبانی فروش مناسبی را تجربه کرده‌اند.

علاوه بر این تقاضا برای آخرین سری GPU های گیمینگ GeForce RTX 40 آنقدر زیاد عنوان شده که انویدیا نتوانسته موجودی مناسبی برای پاسخ به تقاضای بازار فراهم کند. درآمد انویدیا در سه ماهه سوم امسال ۵.۹۳ میلیارد دلار عنوان شده که کاهش ۱۲ درصدی نسبت به ماه‌های قبل و ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

انویدیا در بخش دیتاسنتر و خودرو بسیار موفق بوده اما در بخش گیمینگ ضعیف ظاهر شده

در همین راستا فروش کارت گرافیک‌های گیمینگ و خانگی در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ کاهش یافته و درآمد بخش گیمینگ انویدیا در مجموع ۱.۵۷ میلیارد دلار گزارش شده که افت ۲۳ درصدی نسبت به سه ماهه قبل و ۵۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته است. در بخش کارت گرافیک‌های گیمینگ ارزان‌تر و ماینینگ، میزان فروش این محصولات در سال‌های اخیر به پایین‌ترین مقدار رسیده و مجموعاً ۷۳ میلیون دلار بوده است.

درآمد 2022 انویدیا

در همین حال از آنجایی که Nvidia در این سه ماهه کارت گرافیک‌های رده بالای گیمینگ GeForce RTX 4090 و RTX 4080 را عرضه کرد، فروش این محصولات افت فروش آهسته‌ی سری RTX 30 را جبران کرد. هر دو کارت گرافیک رده بالا از سری RTX 40 که امروز در دسترس هستند موقعیت تجاری منحصر به فردی دارد، تا این لحظه این محصولات بهترین GPU های گیمینگ و خانگی محسوب می‌شوند و فعلا هیچ رقیب مستقیمی ندارند و بازار دسته دوم نیز برای آن‌ها فعلا به وجود نیامده است.

درآمد 2022 انویدیا

با این حال همه چیز نیز در این رابطه برای این کارت‌ها مناسب نیست و از آن‌جایی که این محصولات قیمتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار دارند، فروش آن‌ها به دلیل قیمت زیاد و کاهش موجودی می‌تواند مقداری با مشکل مواجه شود.

درآمد 2022 انویدیا

این در حالی است عمکلرد انویدیا در بخش صنعتی و دیتاسنتر بسیار مناسب عنوان شده و طبق گزارش‌ها درآمد سه ماهه این شرکت ۳.۸۳ میلیارد دلار بوده که افزایش ۱ درصدی نسبت به سال گذشته و ۳۱ درصدی نسبت به ماه‌های گذشته است. تراشه‌ها و محصولات انویدیا نیز در بازار خودرو فعال هستند و این شرکت عملکرد بسیار مثبتی را در این بازار ثبت کرده است به طوری که با افزایش درآمد ۸۶ درصدی مواجه شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.