انتشار کتاب تنش های محیطی غیر زنده توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

کتاب «تنش‌های محیطی غیر زنده (رشد و نمو گیاهی)» به قلم مهندس افسانه بدل زاده گللو، دکتر عبدالرزاق دانش شهرکی عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد و مهندس حسین مختاری کرچگانی تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «تنش‌های محیطی غیرزنده(رشد و نمو گیاهی)» به قلم مهندس افسانه بدل زاده گللو، دکتر عبدالرزاق دانش شهرکی عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد و مهندس حسین مختاری کرچگانی در ۴۷۲ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاددانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: تنش‌های محیطی عامل بسیار مهمی در توزیع گونه‌های گیاهی در سطح کره زمین و کاهنده پتانسیل تولیدات گیاهی محسوب می‌شوند به طوری که در اثر تنش‌ها متوسط عملکرد گیاهان به کمتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد پتانسیل واقعی آن‌ها می‌رسد. در قرون گذشته نیز به دلیل شناخت کم انسان از اثرات تنش‌ها و واکنش‌های گیاهان، تنها توجه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به اثرات مستقیم تنش‌ها بر عملکرد نهایی و یا بر صدمه ظاهری به گیاهان و مرگ و میر آنان بود و کمتر به اثرات غیرمستقیم تنش‌ها و برهمکنش اثر همزمان چند تنش با گیاهان زراعی و باغی توجه می‌شده است. اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری و توجه دوباره انسان به حفظ محیط زیست، شناخت انواع تنش و اثرات آن‌ها بر گیاهان و در نهایت عملکرد نهایی در کانون توجهات پژوهشگران و تولیدکنندگان قرار گرفته است. لذا هدف کتاب حاضر ارائه شناخت انواع تنش‌های محیطی و اثرات آن بر گیاهان دارویی و نیز درک سازوکار گیاهان در مواجهه با شرایط تنش به ویژه در مناطق پر تنش کشاورزی کشور است.

یادآور می‌شود انتشارات جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت دارد، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید(اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات ۸ تا ۱۶ تماس حاصل کنند.

همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود. در ضمن برای تهیه کتابِ «تنش‌های محیطی غیرزنده(رشد و نمو گیاهی)» می‌توانید از درگاه اینترنتی ۱۶book.irاقدام به خرید نمایید.

نوشته انتشار کتاب تنش های محیطی غیر زنده توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.