انتخاب نام «گوگل» نتیجه یک اشتباه تایپی بود

google search logo glasses dark shadow 656583478d35dab79ef67c01

به روایت Android Authority، ایده‌ی یادشده از بسیاری جهات، شبیه به شیوه‌ی داوری مقالات دانشگاهی است. بدین صورت که مقاله براساس تعداد استنادهایی که به آن اشاره می‌شود، مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

اولین نسخه از موتور جست‌وجوی BackRub در آگوست ۱۹۹۶ (مرداد و شهریور ۱۳۷۵) در وب‌سایت استنفورد منتشر شد. تکنیک رتبه‌بندی، PageRank نام داشت اما نام موتور جست‌وجو BackRub بود که احتمالاً به وابستگی الگوریتم به بک‌لینک‌ها اشاره داشت.

با تکنیک مورد بحث سایت‌ها براساس تعداد لینک‌های باکیفیت و مرتبط در نتایج جست‌وجو رتبه‌بندی می‌شدند که تأثیر زیادی بر بهبود کیفیت موتور جست‌وجوی گوگل داشت. بک‌لینک‌ها هنوز هم یکی از اصلی‌ترین عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج گوگل هستند.

پس از موفقیت ایده‌ی پیج و برین بخش زیادی از ترافیک سایت دانشگاه استنفورد به BackRub اختصاص یافته بود و این دو نفر تصمیم گرفتند یک دامنه‌ی اختصاصی تهیه کنند. در همان زمان نام BackRub مورد تجدید نظر قرار گرفت.

در سال ۱۹۹۷، نام Googolplex توسط همکارِ پیج و برین، شان اندرسون پیشنهاد شد. Googol یک اصطلاح ریاضی است که در سال ۱۹۲۰ ابداع شد و به معنای ۱۰ به توان ۱۰۰ است.

مقالات مرتبط

شاید جالب باشد بدانید که تغییر نام Googol به Google در اصل به‌خاطر یک اشتباه تایپی بود. زمانی که اندرسون و پیج در حال بررسی فعال بودن دامنه‌ی googol.com بودند، پیج به اشتباه google.com را تایپ کرد. او عاشق این نام شد و دامنه را تحت نام خود و برین در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷ (۲۴ شهریور ۱۳۷۶) ثبت کرد. یک‌سال پس از آن، شرکت گوگل در سپتامبر ۱۹۹۸ (شهریور و مهر ۱۳۷۷) به‌طور رسمی تاسیس شد.

در ۱۹۹۸ بیش‌ از ۶۰ میلیون صفحه‌ی وب در گوگل وجود داشت این عدد در سال ۲۰۲۰ به بیش‌ از ۴۰۰ میلیارد صفحه افزایش یافته‌ است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.