انتخاب رییس جهاددانشگاهی به‌عنوان عضو ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها

با تصویب هیات وزیران، ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ رئیس جهاددانشگاهی و دبیر ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه تشکیل می‌شود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، هیات وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‌آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز را به تصویب رسانند.

بر اساس ماده ۲ این آیین‌نامه، به‌منظور سیاست‌گذاری، نظارت، تقویت و انسجام‌بخشی ستاد‌های اقامه نماز و ترویج فرهنگ این فریضه مهم در دانشگاه‌های کشور، ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ رئیس جهاددانشگاهی و دبیر ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه برگزار تشکیل می‌شود.

کلیه دستگاه‌های مشمول این آیین‌نامه در راستای ترویج و گسترش امر اقامه نماز مکلف به انجام اقداماتی همچون تدوین و به‌روزرسانی برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت اقامه نماز مبتنی بر اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز؛ برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، مسابقات، دوره‌های آموزشی و نشست‌هایی برای کارکنان و خانواده‌های آنان، مجموعه‌های تحت نظارت و مخاطبان خود با تمرکز بر نوجوانان و جوانان با موضوع ترویج فرهنگ نماز و آشنایی با احکام و فلسفه آن و حمایت و تجلیل از فعالان عرصه اقامه نماز هستند.

انجام تمهیدات و اقدامات لازم برای احداث یا اختصاص و نگهداری فضای کافی و مناسب برای مساجد یا نمازخانه در راستای اجرای بند ۳ ماده ۲۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از دیگر مصوبات در این رابطه است.

نوشته انتخاب رییس جهاددانشگاهی به‌عنوان عضو ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.