امکان بررسی سلامت باتری گوشی با اندروید ۱۴ فراهم می‌شود

یکی از ویژگی‌های ساده‌ای که سیستم‌عامل iOS ارائه می‌دهد، امکان بررسی سلامت باتری گوشی است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید که چقدر شما از گوشی خود کار می‌کشید و چه زمانی باید باتری آن را تعویض کنید‌. داشتن باتری سالم یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و وقتی نوبت به فروش گوشی می‌رسد، باعث می‌شود که دستگاه شما ارزش بیشتری داشته باشد. قسمت تعجب‌آور ماجرا است که در تمام این سال‌ها به‌طرز شگفت‌آوری قابلیت بررسی سلامت باتری در اندروید وجود ندارد. حالا به نظر می‌رسد این احتمال وجود دارد که بررسی سلامت باتری در نهایت با اندروید ۱۴ ممکن شود و شما بتوانید با گوشی اندرویدی خود نیز این‌کار را انجام دهید.

امکان بررسی سلامت باتری برای اولین‌بار در نسخه بتا QPR اندروید ۱۳ مشاهده شد. به گفته میشل رحمان، در اندروید ۱۴ نیز گوگل API‌هایی را به سیستم‌عامل گوشی‌های خود اضافه کرده است که می‌توانند جزئیات کلیدی باتری مانند تاریخ ساخت، تاریخ اولین استفاده، خط مشی شارژ، وضعیت سلامت، تعداد چرخه و وضعیت شارژ را نشان دهند.

اپلیکیشن‌ها می‌توانند با مجوز BATTERY_STATS این APIها را فرابخوانند و از طریق ADB به اطلاعات باتری دسترسی داشته باشند.

امکان بررسی سلامت باتری گوشی با  اندروید 14 فراهم می‌شود

بررسی سلامت باتری در دستگاهی با سیستم‌عامل اندروید ۱۴

اگر از گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ استفاده می‌کنید، می توانید با نصب برنامه منبع‌باز Batt، سلامت باتری خود را بررسی کنید. از همین طریق، تعداد چرخه‌های شارژی که روی گوشی انجام داده‌اید نیز به شما نشان داده می‌شود. اگر به دنبال جزئیات بیشتری مانند سلامت باتری هستید، دستور ADB زیر را اجرا کنید:

pm grant com.porg.batt android.permission.BATTERY_STATS

باید توجه داشته داشته باشید که مشخص نیست این آمار چقدر دقیق است‌. زیرا این ویژگی هنوز برای انتشار عمومی آماده نیست. گفتنی است که سخت‌افزار گوشی‌ شما نیز می‌تواند روی عملکرد API تأثیر داشته باشد. بنابراین باید دید که دستگاه شما می‌تواند در وهله اول داده‌ها را ردیابی کند یا خیر. بنابراین اطلاعاتی که دریافت می‌کنید با توجه به سخت‌افزار گوشی شما متفاوت خواهد بود.

در هر حال، وجود این API ها به‌خوبی نشان می‌دهد که گوگل روی این ویژگی کار می کند و قصد دارد روزی آن را برای همه کاربران منتشر کند. حتی ممکن است که این شرکت تصمیم بگیرد در نسخه پایدار اندروید ۱۴ قابلیت بررسی سلامت باتری گوشی را در اختیار کاربران اندروید قرار دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.