ال جی کابین خودروها را پیشرفته‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند

lg car display technology oled 659ae9c8db28d1d08cc7c185

ال جی دیسپلی روز دوشنبه اعلام کرد در نمایشگاه CES 2024 لاس‌وگاس از چهار فناوری نمایشگر خودرو جدید رونمایی خواهد کرد و نوآوری‌های جذابی برای ارائه‌ی عملکردهای مختلف در خودروهایی که از نرم‌افزارهای پیشرفته بهره می‌برند، به‌ارمغان می‌آورند.

هدف ال جی از ارائه‌ی نمایشگرهای خودرویی جدیدش، بهبود انعطاف‌پذیری، افزایش کیفیت بصری، کاهش هزینه‌ها و بهبود ایمنی صفحه نمایش در وسایل نقلیه‌ است.

نمایشگرهای جدید ال جی برای خودرو از فناوری OLED بهره می‌برند و به‌دلیل انعطاف‌پذیری زیاد امکان استفاده از آن‌ها در همه‌ی بخش‌های بدنه‌ی داخلی خودروها وجود دارد. این تطبیق‌پذیری امکان ادغام یکپارچه‌ی نمایشگر را در بخش‌های متفاوت خودرو فراتر از داشبوردهای سنتی فراهم می‌کند.

نمایشگرهای OLED نازک و پیشرفته‌ی ال جی برای خودروها تصاویری باکیفیت و واضح را با رنگ مشکی عمیق ارائه می‌دهند اما با قیمتی مقرون‌به‌صرفه. این کاهش قیمت اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا فناوری نمایشگرهای پیشرفته در طیف وسیع‌تری از وسایل نقلیه و نه فقط مدل‌های رده‌بالا، دردسترس قرار خواهند گرفت.

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از نمایشگرهای مدرن، جنبه‌ی ایمنی است و این موضوع به‌خصوص در وسایل نقلیه‌ای که به نمایشگرهای متعدد مجهز شده‌اند، اهمیت بالایی دارد. ال جی فناوری کنترل زاویه‌ی دید را برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده ارائه می‌دهد که با نام Switchable Privacy Mode شناخته می‌شود. با استفاده از این ویژگی می‌توان نمایشگر را طوری تنظیم کرد تا صفحه‌های غیرضروری را از دید کاربر مخفی کند.

مقالات بیشتر از CES 2024:

فناوری دیگر ال جی در نمایشگرهای مخصوص خودرو برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در نظر گرفته شده است. درواقع امکان جمع‌ شدن این نمایشگرها در بخش عقبی خودرو وجود دارد تا مسافران در صورت نیاز از آن استفاده کنند و در غیر این‌ صورت آن را کنار بزنند.

به‌نوشته‌ی Koreaherald، غول فناوری کره‌ی جنوبی همچنین از فناوری LTPS LCD رونمایی خواهد کرد که امکان استفاده از نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ‌تر و وضوح بالاتر نسبت‌ به LCD معمولی را فراهم می‌سازد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.