اقدام سونی برای خرید استودیوهای بزرگ با بودجه ۵ میلیارد دلاری

به نظر می‌رسد شرکت «سونی» (Sony) قصد دارد با بودجه ۵ میلیارد دلاری، استودیوهای بازی‌سازی بیشتری را در سال جاری خریداری کند.

سال ۲۰۲۳ را می‌توان سال رقابت تنگاتنگ «مایکروسافت» (Microsoft) و «سونی» (Sony) برای تصاحب استودیوهای بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای دانست. شرکت «مایکروسافت» در حال حاضر شرکت «بتسدا» (Bethesda) را تصاحب کرده و به‌زودی مالکیت شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) را نیز از آن خود می‌کند. از سوی دیگر، شرکت «سونی» اخیراً استودیو‌های «بانجی» (Bungie) و «هاوس مارک» (Housemarque) را خریداری کرده است. این شرکت قصد دارد اقدامات بیشتری برای تصاحب استودیوهای بزرگ بازی‌سازی انجام دهد.

شرکت «سونی» در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد بودجه‌ای ۲ تریلیون ین (معادل ۱۸.۴ میلیارد دلار) با هدف «سرمایه‌گذاری استراتژیک» برای بخش سرگرمی خود به مدت سه سال تنظیم می‌کند. در کنفرانس فناوری، رسانه و مخابرات مورگان استنلی، «هیروکی توتوکی» (Hiroki Totoki)، مدیر مالی Sony، به‌روزرسانی‌هایی در مورد نحوه اجرایی‌شدن این طرح ارائه کرد. با گذشت ۲ سال از این برنامه، «سونی» حدود ۱.۳ تریلیون ین هزینه کرده است که ۷۰۰ تریلیون آن (معادل ۵.۱ میلیارد دلار) برای سرمایه‌گذاری‌های آینده باقی مانده است. با اتکا به حرف‌های «توتوکی»، به نظر می‌رسد «سونی» به طرح ۲ تریلیون ینی سه سال گذشته خود پایبند نیست. آن‌ها ممکن است جریان نقدی عملیاتی را به سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک تخصیص دهند.

اقدام سونی برای خرید استودیو

اقدام سونی به خرید استودیو؛ ابراز علاقه این شرکت به تصاحب استودیو Square Enix

«توتوکی» اعلام کرد «سونی» تقریباً ۱.۳ تریلیون ین تا پایان سال گذشته هزینه کرده است و این شرکت می‌خواهد برای سه سال دیگر بیش از ۳ تریلیون ین دیگر خرج کند. بی‌شک Sony قصد دارد خرید بزرگی در سال جاری انجام دهد. البته لازم به ذکر است این بودجه تنها برای بخش PlayStation کنار گذاشته نشده است. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد «سونی» با بودجه ۵ میلیار دلاری، نیم‌نگاهی به خرید استودیو «اسکوئر انیکس» (Square Enix) در آینده نزدیک داشته باشد.

شرکت «سونی» از زمان ارائه طرح «سرمایه‌گذاری استراتژیک»، استودیوهای «نیکسس سافتور» (Nixxes Software)، «بلوپرینت گیمز» (Blueprint Games)، «هاوس مارک» (Housemarque)، «بانجی» (Bungie)، «فایراسپریت» (Firesprite)، «هیون استودیو» (Haven Studios) و «ساواچ گیمز استودیو» (Savage Games Studio) را خریداری کرده است. به علاوه، آن‌ها سرمایه خود را در استودیوهای «فرام‌سافتور» (From Software) و «اپیک» (Epic) گسترش دادند. آن‌ها همچنین شرکت‌هایی مانند Crunchyroll را خریداری کرده‌اند که محتوای غیر بازی را در پلتفرم‌های «پلی استیشن» (PlayStation) ارائه می‌دهند.

نظر شما چیست؟ آیا سونی قصد دارد استودیو Square Enix را در آینده نزدیک خریداری کند؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.