اقتصادی اما ناقص: PC های AMD Ryzen 7 8700F بدون گرافیک با قیمتی برابر با APU 8700G

تولیدکنندگان کامپیوتر چینی اکنون PC های مجهز به پردازنده‌های Ryzen 8700F/8400F را به فروش می‌رسانند، برخی از این سیستم‌ها با قیمت ۲۴۹۹ RMB ($345) به بازار عرضه می‌شوند که همانند قیمت پیشنهادی تولیدکننده (MSRP) برای نسخه ۸۷۰۰G است، اما از یک قطعه مهم یعنی کارت گرافیک پشتیبانی نمی‌کند.
شرکت AMD به تازگی سری Ryzen 8000F خود را معرفی کرده است که بر اساس سیلیکون Hawk Point ساخته شده است. بر خلاف مدل‌های ۸۰۰۰G که پیش‌تر به بازار عرضه شده‌اند، این پردازنده‌ها از پشتیبانی گرافیک مجتمع (integrated graphics) بی‌بهره هستند، بنابراین به گرافیک‌های جداگانه نیاز دارند. به طور حیرت‌آوری، برخی از ادغام‌کنندگان چینی این سیستم‌ها را بدون کارت گرافیک به فروش می‌رسانند، که فرصتی را برای خرید جداگانه فراهم می‌کند.

این حرکت به گیمرها امکان می‌دهد تا سیستم‌های تقریباً کامل را با قیمتی معادل بها تمام شده Ryzen 7 8700G APU تهیه کنند، که دارای قابلیت گرافیکی مجتمع است. این تولیدکنندگان کامپیوتر به وضوح اعلام کرده‌اند که سیستم‌هایشان نیاز به کارت گرافیک جداگانه دارند. این معامله برای کاربرانی که از پیش کارت گرافیک خود را تهیه کرده‌اند یا قصد دارند سیستم خود را به آخرین معماری Zen4 با پشتیبانی DDR5 با هزینه پایین ارتقا دهند، می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

مشخصات PC های مجهز به پردازنده Ryzen 8700F فاقد گرافیک

سیستم‌های پایین رده که دارای پردازنده ۸۷۰۰F هستند معمولاً شامل یک مادربرد B650M از شرکت AMD، شانزده گیگابایت حافظه DDR5-600 و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند. کسانی که قصد خرید دارند باید مشخصات مادربرد را با دقت بررسی کنند و شاید مهم‌تر از آن، توان منبع تغذیه (PSU) را تأیید کنند زیرا حداقل یکی از این سیستم‌ها دارای یک PSU 400W معمولی است.
برای اینکه درک درستی از قیمت‌گذاری این سیستم‌ها داشته باشید، تنظیمات پیشنهادی با ارزان‌ترین سیستم‌های ۸۷۰۰F در ادامه ارائه شده است.

AMD RYZEN 8700F SYSTEM 1

لازم به ذکر است که Ryzen 7 8700F یک پردازنده ۸ هسته‌ای مبتنی بر معماری Zen4 محسوب می‌شود که مشخصات آن تا حد زیادی شبیه نسخه ۸۷۰۰G است. در حالی که این پردازنده با سرعت ۱۰۰ مگاهرتز کمتر اجرا می‌شود و پشتیبانی از گرافیک مجتمع را ندارد، با این وجود به نظر می‌رسد نسبت به ۸۷۰۰G مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این موضوع در تصویر به دست آمده از فروشگاه رسمی کمپانی AMD در JD نشان داده شده، جایی که پردازنده Ryzen 7 8700G با قیمت ۲۴۹۹ RMB لیست شده است.

اقتصادی اما ناقص: PC های AMD Ryzen 7 8700F بدون گرافیک با قیمتی برابر با APU 8700G
قیمت پیشنهادی رسمی Ryzen 8700G

در نهایت باید گفت، برای گیمرهایی که می‌خواهند یک گرافیک جداگانه نصب شده داشته باشند، گزینه‌هایی از جمله گرافیک RX 6650 XT با قیمت ۴۰۴۹ RMB، نسخه ۱۰ گیگابایتی RX 6750 GRE با قیمت ۴۲۹۹ و حتی RX 7700 XT با قیمت ۵۲۹۹-۵۹۹۹ RMB و مدل‌های RTX 40 وجود دارد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.