افشای گیم‌پلی GTA 6 را به‌یاد دارید؟ «تریس‌مارک» از اتفاقات مشابه جلوگیری می‌کند

ایردتو (Irdeto)، توسعه‌دهنده‌ی سرویس DRM دنوو، همچنان مشغول خبرسازی است. این شرکت سیستم واترمارک جدیدی رونمایی کرده است تا از افشای بازی‌ها قبل از رونمایی یا عرضه‌ی رسمی آن‌ها جلوگیری کند. DRM یا مدیریت حقوق دیجیتالی سیستمی برای محافظت از محتوای دیجیتالی محسوب می‌شود که کرک‌کردن بازی‌ها را بسیار پیچیده و دشوار کرده است.

سیستم دنوو به‌دلیل تأثیر منفی روی بازی‌ها و غیرفعال‌سازی گاه‌به‌گاه مادها، در بین گیمرها بسیار منفور است؛ اما ظاهراً سیستم جدید TraceMark for Games تأثیر منفی روی تجربه‌ی بازی نخواهد گذاشت.

به‌احتمال زیاد بازی‌هایی که در روند توسعه‌ی آن‌ها از TraceMark for Games استفاده می‌شود، سراغ دنوو هم خواهند رفت؛ اتفاقی که می‌تواند کابوس منتقدان دنوو باشد.

پوستر سرویس TraceMark for Games شرکت ایردتو

براساس بیانیه‌ی ایردتو، TraceMark رهگیری دقیق هرگونه سند یا تصویر فاش‌شده از بازی‌ها را ممکن می‌کند تا سازند‌ه‌ی بازی بفهمد افشاگر اصلی چه کسی است. این سیستم واترمارک‌های مرئی یا نامرئی به بازی‌ها اضافه می‌کند که در نقش شناسه ظاهر خواهند شد.

ایردتو می‌گوید که به‌لطف TraceMark، واترمارک‌های اضافه‌شده به بازی حتی درصورت برش تصویر، فشرده‌سازی، تارکردن تصویر و کارهای این‌چنینی، همچنان تشخیص‌دادنی خواهد بود.

ایردتو به بازی‌سازان توصیه کرده است که درکنار TraceMark از سرویس Denuvo Anti-Tamper نیز استفاده کنند. به‌عقیده‌ی ایردتو، TraceMark راهکاری تک‌کلیک است که از افشای محتواها و بازی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط

ممکن است توسعه‌ی TraceMark برخی از گیمرها را دل‌سرد کند؛ اما فراموش نکنید که حق توسعه‌دهندگان برای محرمانه‌ نگه‌داشتن بازی‌هایشان کاملا محفوظ است.

در سال‌های اخیر، شاهد افشاگری‌های بزرگی در صنعت بازی بوده‌ایم که مشکلات زیادی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کردند. یکی از نمونه‌های مهم‌، افشای گیم‌پلی بازی GTA 6 بود.

با تلاش‌های ایردتو، زندگی برای افشاگران صنعت بازی بسیار دشوارتر می‌شود؛ با‌این‌حال، همیشه راهی برای دورزدن سیستم‌ها وجود دارد. شاید افشاگران ازاین‌پس تصمیم بگیرند که به‌جای افشای مستقیم فایل، ویدئو را روی مانیتور پخش کنند و سپس از آن فیلم بگیرند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.