افزایش ۴۰ درصدی عملکرد Ray tracing کارت Radeon RX 6800با درایور جدید

AMD به تازگی درایورهای جدید کارت گرافیک‌های رادئون را منتشر کرده و طبق گزارشات منتشر شده پرفورمنس کارت‌های Radeon RX 6800 در ray tracing با استفاده از بنچمارک ۳DMark DXR افزایش عملکرد قابل توجه‌ای داشته است. کاربران سری کارت‌های AMD Radeon RX 6800 پس از دو ماه انتظار بالاخره آپدیت درایور کارت را دریافت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که AMD با عرضه این آپدیت افزایش عملکرد قابل توجه‌ای را به ارمغان آورده است.

در حالی که AMD به افزایش عملکرد کارت‌ها در بازی‌های جدید اشاره کرده، هیچ اشاره ای به پیشرفت عمده در قابلیت ردیابی پرتو نشده است، با این وجود دارندگان این GPU ها عملکرد ray tracing را بسیار مطلوب عنوان کرده‌اند. نتایج و جزئیات جدید که در حساب‌های توییتری کاربران منتشر شده نشان می‌دهد که Radeon RX 6800 XT در تست ۳DMark DirectX Ray tracing فریم ریت ۳۶ را کسب کرده که این افزایش عملکرد قابل توجه‌ای نسبت به ۲۶ FPS قبل است.

افزایش عملکرد Ray tracing Radeon RX 6000

این بهبودی ۳۸.۲ درصدی نسبت به درایورهای قبلی با استفاده از همین تنظیمات و همین تست محسوب می‌شود. کاربر توییتری همچنین موفق به تست عملکرد کارت در بازی Dying Light 2 شده که در آن بخش نیز با استفاده از رزولوشن ۱۴۴۰p فریم ریت ۵۹ بدست آمده است.

با جدیدترین درایورها، بازی با استفاده از تنظیمات مشابه و پیکربندی PC، فریم ریت ۷۲ را ثبت کرده است. این نیز بهبودی ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. اگر عملکرد GPU های AMD در raytracing در تمام سناریوها اینچنین باشد و کمپانی سازنده بتواند این عملکرد را پایدار نگه دارد می‌تواند بسیار عالی دانسته شود. با این حال این فقط نتایج اولیه یک تست است و نتیجه‌گیری نهایی در سایر بازی‌ها و لودهای پردازشی می‌تواند متفاوت باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.