افزایش ۳۴ درصدی قیمت بسته‌های اینترنت موبایل همراه اول و ایرانسل

6548465897645

بعد از جلسات مرتبط با افزایش قیمت اینترنت که در روزهای گذشته برگزار شد، اپراتورهای موبایل همراه اول و ایرانسل تغییراتی در بسته‌های اینترنتی خود ایجاد کردند. برخی از بسته‌های محبوب کاربران با افزایش قیمت مواجه شدند و بسته‌های جدیدی با حجم و مدت زمان بیشتر نیز به سبد محصولات این دو اپراتور اضافه شدند.

براساس بررسی‌های انجام شده، بسته یک گیگابایت – یک ماهه در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان افزایش یافته و ۳۴ درصد گران‌تر شده است. این در حالی است که اپراتورها پیشتر اعلام کرده بودند بسته‌های یک و دو گیگابایت نیازی به تغییر قیمت ندارند. بسته پنج گیگابایت – یک ماهه ایرانسل نیز از ۲۳۶۰۰ تومان به ۳۷۱۰۰ تومان رسیده و ۳۰ درصد گران‌تر شده است.

بسته‌های چهارماهه ایرانسل و همراه اول نیز تغییرات قیمتی و حجمی داشته‌اند. بسته ۱۵ گیگابایت – چهار ماهه که پیشتر با قیمت ۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید، حالا ۱۱۸ هزار تومان شده است. این عدد بیش از ۳۴ درصدی است که پیشتر اعلام شده بود. بسته‌های سه ماهه جدیدی نیز با حجم و قیمت متفاوت در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول تعریف شده‌اند.

بسته‌های بلندمدت نیز به سبد محصولات اپراتورها برگشته‌اند. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته‌های شش ماهه را با قیمت بین ۱۵۰ تا حدود ۵۰۰ هزار تومان ارائه می‌دهند. در زمان انتشار این خبر، تغییر قیمتی در بسته‌های اپراتور رایتل مشاهده نشده است. شاتل موبایل نیز در برخی بسته‌های خود افزایش ۳۴ درصدی را اعمال کرده است. مثلاً بسته یک ماهه ۷۰ گیگابایت این اپراتور مجازی از ۲۳۸ هزار تومان به ۳۱۹ هزار تومان رسیده است.

کاربران اینترنت در روزهای گذشته با اعتراض و نارضایتی به افزایش قیمت اینترنت پاسخ داده‌اند. آن‌ها معتقدند که برای دسترسی به اینترنت، هزینه‌های جانبی دیگری هم باید بپردازند. از سوی دیگر اپراتورهای موبایل می‌گویند که قیمت اینترنت در سال‌های اخیر افزایشی نداشته و این اتفاق باعث کندی توسعه شبکه در کشور شده است.

افزایش قیمت اینترنت در ایران، موضوعی است که از مدت‌ها پیش مورد بحث و بررسی بوده است. اپراتورهای موبایل با استناد به افزایش هزینه‌های تأمین زیرساخت و توسعه شبکه، پرداخت هزینه‌ها، خواستار افزایش قیمت اینترنت بودند. این درخواست در ابتدا توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات (رگولاتوری) مورد قبول قرار گرفت اما برای افزایش تعرفه‌ها شروطی تعیین شد. در روز بعد وزیر ارتباطات افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌هارا مورد قبول ندانست و بر روی شروط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، تاکید کرد و پیشنهاد افزایش پله‌ای قیمت‌هارا مطرح کرد که توسط اپراتورها و در نهایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید شد و با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه‌ها موافقت شد.

مهمترین شروط پذیرفته شده توسط اپراتورها عبارتند از:

  • افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳
  • افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده

نظر شما چیست؟ افزایش تعرفه اینترنت همراه در کشور چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد؟ آیا این افزایش تعرفه‌ها باعث ارتقا سطح شبکه و افزایش کیفیت در ارائه خدمات می‌شود؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.