افزایش ۱۰درصدی قیمت مادربردهای MSI Z790 MAX

مادربرد MSI Z790 MAX برای سری Core نسل چهاردهم بهینه شده است، اما احتمالاً این موضوع برای کیف پول شما صدق نمی‌کند. MSI در حال آماده شدن برای عرضه موج جدیدی از مادربردهای طراحی شده برای سری Core نسل چهاردهم اینتل است. با توجه به اطلاعات قیمتی ارائه شده توسط منبع معتبر chi11edog، که سابقه قوی، به ویژه در محصولات MSI دارد، عرضه مادربردهای Z790 MAX نسبت به سری اصلی افزایش قیمت را نشان خواهد داد. سری MAX دارای پیشرفت‌هایی در خنک‌کننده، تحویل انرژی، بهبود I/O و سازگاری با استانداردهای شبکه مدرن مانند WiFi7 است.

در حالی که ممکن است این تغییرات برای اکثر خریداران هنگام انتخاب یک مادربرد جدید، فاکتور حیاتی نباشد، MSI معتقد است که این بهبودها افزایش قیمت را توجیه می‌کند. افزایش قیمت زمانی آشکار می‌شود که سری جدید MAX را با مدل‌های غیر MAX موجود در سال قبل مقایسه کنیم. بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که MSI، مانند دیگر تولیدکنندگان محبوب این محصول، مادربردهای Z890 را در این مرحله معرفی کند. با این حال، به دلیل تغییرات در نقشه راه اینتل و لغو Meteor Lake-S، عرضه این محصول به سال بعد موکول شد. مادربردهای به روز شده Z790 در درجه اول برای ارائه یک ارتقاء جزئی نسبت به مادربردهای موجود Z790 که هنوز بر پایه سوکت LGA1700 هستند، عرضه می‌شوند.

افزایش 10درصدی قیمت مادربرد های MSI Z790 MAX

قیمت گذاری MSI Z790 MAX در مقابل مدل غیر MAX:

MEG Z790 GODLIKE MAX:

۱۲۹۹ دلار (۸.۳%) بیشتر از ۱۱۹۹ دلار
MEG Z790 ACE MAX:

۶۹۹ دلار (۱۴.۷%) بیشتر از ۶۰۹ دلار
MPG Z790 CARBON MAX:

۴۹۹ دلار (۴.۱%) بیشتر از ۴۷۹ دلار
MPG Z790 EDGE TI MAX:

۳۹۹ دلار (۵.۲%) بیشتر از ۳۷۹ دلار
MAG Z790 Tomahawk MAX:

۳۲۹ دلار (۱۳.۸%) بیشتر از ۲۸۹ دلار
Pro Z79-A MAX:

۲۷۹ دلار (۱۶.۷%) بیشتر از ۲۳۹ دلار

افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها

به طور متوسط، انتظار می‌رود که این بردها تقریباً ۱۰.۵٪ بیشتر از همتایان غیر MAX خود هزینه داشته باشند. شایان ذکر است که سری Z790 MAX نشان دهنده موج نهایی مادربردهای LGA1700 از MSI خواهد بود، زیرا این سوکت در سال آینده با معرفی سوکت LGA1851 برای پردازنده‌های Arrow Lake-S حذف خواهد شد. در نتیجه، قیمت‌های بالاتر برای مادربردهای MSI Z790 MAX، تقریباً یک سال پس از عرضه اولیه سری Z790، ممکن است برای مشتریان چالش برانگیز باشد، به‌ویژه با توجه به جایگزین پلتفرم AMD AM5 که حداقل تا دو سال آینده پشتیبانی می‌شود.

درنتیجه قیمت‌ها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، به طوری که مادربردهای پرچمدار Z790 GODLIKE MAX به قیمت خیره‌کننده ۱۲۹۹ دلار آمریکا می‌رسد. در حالی که مدل‌های ACE MAX با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسند. قابل ذکر است، مورد دوم نشان دهنده افزایش ۱۴.۷ درصدی نسبت به قیمت عرضه مدل‌های اصلی ACE است.

طبق گزارش‌ها، این بردها قرار است در اواخر این ماه، همزمان با رونمایی اینتل از سری چهاردهم Core، معروف به Raptor Lake Refresh، عرضه شوند. نکته مهم این است که تمام برد‌های موجود سری ۶۰۰ و ۷۰۰ باید با سری جدید CPU سازگار باشند. این بدان معناست که خریداران هنوز این گزینه را دارند که با انتخاب سخت افزارهای قدیمی، مقدار قابل توجهی پول پس‌انداز کنند، مگر اینکه، به ویژگی‌های خاصی مانند پشتیبانی از Wi-Fi 7 و موارد دیگر نیاز داشته باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.