افزایش قابل توجه اشتغال در استان فارس

استاندار فارس موضوع اشتغال و دستاوردهای برجسته این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان فارس موفق به محقق کردن ۱۱۶ درصد سهمیه خود شده است که این عدد بیشتر از سهمیه معین شده بوده و نشان از رتبه اول فارس در بین استان‌های دارای بیش از ۵۰ هزار وظیفه اشتغال در کشور است.

به گزارس سینا پرس فارس، محمدهادی ایمانیه امروز ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با موضوع تشریح مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان فارس، گفت: بیش از ۸۵ درصد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری اجرایی شده است و در سفر دوم نیز ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۶۰ مصوبه پیش‌بینی و ۱۰ هزار میلیار تومان هم وام و تسهیلات اختصاص داده شد.

ایمانیه در ادامه اشتغال و دستاوردهای برجسته این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان فارس موفق به محقق کردن ۱۱۶ درصد سهمیه خود شده است که این عدد بیشتر از سهمیه معین شده بوده و نشان از رتبه اول فارس در بین استان‌های دارای بیش از ۵۰ هزار وظیفه اشتغال در کشور است.

استاندار فارس گریزی هم به موفقیت های چشمگیر استان در سال گذشته زد و گفت: رتبه اول در تولید محصولات جالیزی، رتبه دوم در تولیدات زراعی، رتبه اول نمایشگاهی در عرصه ملی و بین‌المللی، رتبه اول آموزش عوامل اجرایی نانوایی‌، خوشه برتر کشور در گیاهان دارویی، رتبه اول کشور در صدور مشاغل خانگی، رتبه برتر کشور در ثبت مجوز‌ها در درگاه صدور مجوزها، نشان از پیشرفت و توانمندی‌های قابل توجه استان در مسیر توسعه و رشد اقتصادی دارد.

رئیس دولت در استان فارس همچنین از افزایش شش رتبه‌ای فارس در میزان منابع و مصارف بانکی در کشور خبر داد و افزود: از چند شرکت تامین سرمایه نیز دعوت شده تا بتوان بخشی از منابع مالی کارخانه و موسسات فارس را تامین کرد.

ایمانیه در زمینه حمایت از تولیدات و توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری با افزایش ۲۵ درصدی، از ۲۸۰ شرکت به ۳۵۰ شرکت رسیده است.

او اضافه کرد: همچنین با تصویب توسعه پارک علم و فناوری شیراز به افق هزار هکتار، افزایش فضای پارک به ۲۰۵ هکتار اولین گام برای توسعه این بخش است.

استاندار فارس یادآور شد: یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شیراز به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص خواهد یافت. همچنین ایجاد زیرساخت‌های یک شهرک صنایع دستی نیز برنامه‌ریزی شده است که این اقدام به صورت اولین بار در کشور در شیراز انجام می‌شود.

 

 

نوشته افزایش قابل توجه اشتغال در استان فارس اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.