افزایش عملکرد ۲۰ درصدی RTX 4060 لپ تاپ نسبت به ۳۰۶۰ در ۳DMark

جدیداً ادعا شده که اسکرین‌شاتی از بنچمارک ۳DMark منتشر شده و در آن نتایجی در خصوص عملکرد RTX 4060 نسخه لپ تاپ ها به بیرون درز پیدا کرده است. وب‌سایتی که اسکرین شات را به اشتراک گذاشته به منبع آن اشاره نکرده اما اذعان شده که لپ تاپ حاضر در تصویر متعلق به یک سیستم تست از کمپانی چینی ThundeRobot است.

مشخصات پردازنده گرافیکی لپ تاپ GeForce RTX 4060 هنوز تایید نشده اما با این حال گفته می‌شود این کارت دارای حافظه ۸ گیگابایتی GDDR6 است و به احتمال زیاد از گذرگاه حافظه ۱۲۸ بیتی پشتیبانی می‌کند. در همین راستا اظهار شده که TGP (total graphics power) کارت نیز برای نسخه‌های مختلف متفاوت است اما به احتمال زیاد در اکثر ورژن‌ها کمتر از ۸۵ وات نیست و انتظار می‌رود که با استفاده از Dynamic Boost به ۱۴۰ وات نیز برسد.

بنچمارک RTX 4060 لپ تاپ 3DMark
تصویر درز کرده از تست انویدیا RTX 4060 لپ تاپ در بنچمارک ۳DMark TimeSpy

این پردازنده گرافیکی که با پشتیبانی از تراشه AD107 دیده شده در کنار CPU اینتل Core i7-13700H با TDP پیش فرض ۴۵ وات آزمایش شده و توان بوست ۵.۰ گیگاهرتزی این سی پی یو احتمال وقوع گلوگاه را در سیستم را از بین می‌برد. بر اساس نتایج منتشر شده در این خصوص، GPU لپ تاپ RTX 4060 توانسته در ۳DMark TimeSpy امتیاز ۱۰۰۵۰ را کسب کند.

پردازنده گرافیکی لپ تاپ امتیاز در ۳DMark TimeSpy
GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU ۱۲۹۸۹ (۱۰۰%)
GeForce RTX 3080 Laptop GPU        ۱۲۰۲۶ (۹۳%)
Radeon RX 6800M ۱۱۶۳۴ (۹۰%)
GeForce RTX 3070 Ti Laptop GPU        ۱۱۳۷۸ (۸۸%)
Arc A770M ۱۰۷۷۰ (۸۳%)
GeForce RTX 3070 Laptop GPU        ۱۰۴۹۷ (۸۱%)
GeForce RTX 4060 Laptop GPU ۱۰۰۵۰ (۷۷%)
Radeon RX 6700M ۹۴۰۰ (۷۲%)
GeForce RTX 3060 Laptop GPU        ۸۳۳۹ (۶۴%)

با فرض بر اینکه TGP این GPU رایج‌ترین TGP برای این مدل کارت در آینده باشد می‌توان توان آن را ۲۰ درصد سریع‌تر از RTX 3060 لپ تاپ دانست. در عین حال، RTX 4060 تنها ۵ درصد کندتر از پردازنده گرافیکی لپ تاپ RTX 3070 خواهد بود، با این حال این احتمال وجود دارد که با این اطلاعات ارائه شده نتوان تمام جوانب را در نظر گرفت.

هر دو پردازنده گرافیکی لپ تاپ RTX 3070 و RTX 3060 دارای گذرگاه حافظه گسترده تری (۲۵۶ و ۱۹۲ بیتی) نسبت به RTX 4060 هستند، بنابراین ۴۰۶۰ ممکن است در تست‌های رزولوشن بالا کندتر عمل کند.

RTX 4060 لپ تاپ به طور کلی در حال ورود به بازاری متنوعی است و رقابت برای این GPU در این بخش با محصولات دیگر با چالش‌هایی همراه خواهد بود. انویدیا قرار است در روزهای آینده در نمایشگاه CES از سری پردازنده‌های گرافیکی لپ تاپ RTX 40 رونمایی کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.