افزایش سهم آیفون همزمان با رکود بازار گوشی‌های هوشمند چین

به‌نظر می‌رسد که در چند ماه اخیر بازار گوشی‌های هوشمند در چین به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و شرایط چندان خوبی ندارد. اما با همین وضع، اپل موفق شد که سهم خود را در بازار چین افزایش دهد. این اتفاق درحالی رخ داد که حجم عرضه‌ گوشی‌های اپل کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده‌است.

مشکلات تامین محصول در چین از مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون ۱۴ پرو در ماه سپتامبر، تاثیر قابل‌توجهی بر در‌دسترس‌بودن آیفون ۱۴ پرو گذاشته‌است. علیرغم اینکه از آن زمان تاکنون فاصله‌ بین سفارش و تحویل آیفون ۱۴ پرو کمتر شده‌است، همچنان به‌دلیل وضعیت چند وقت اخیر، شاهد کاهش فروش کلی آیفون هستیم.

عرضه‌ آیفون‌ در بازار چین

افزایش سهم اپل بازار چین

براساس آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی جی‌پی مورگان و آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، در تاریخ سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۲، حجم عرضه‌ آیفون‌های اپل ۱۴ درصد افت کرد. داده‌های ماه اکتبر نیز نشان می‌دهد که اپل ۳۰درصد کمتر از سال گذشته آیفون در دسترس مشتریان چینی قرار داد.

این عدد تنها نشان می‌دهد که به لطف تاریخ عرضه آیفون ۱۳ در اواخر سپتامبر ، تقاضا برای آیفون ۱۴ در اکتبر ۲۰۲۱ نسبت به اواسط سپتامبر بیشتر بوده است.

با وجود این کاهش، اپل موفق شد که سهم خود را در بازار موبایل چین حدود یک درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش دهد. سهم اپل در بازار چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱ درصد و ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۲ بود. این در حالیست که بازار گوشی‌های هوشمند چینی شاهد کاهش ۱۸‌درصدی تقاضا نسبت به سال گذشته بود.

از آنجایی که تقاضای آیفون با سرعت کمتری کاهش یافت، این شرکت توانست سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

جی‌پی مورگان همچنین اشاره می‌کند که گوشی‌های هوشمند ۵G حدود ۸۰ درصد از سهم بازار چین ماه اکتبر را تشکیل می دهند. این در حالی است که سهم این گوشی‌ها در اکتبر سال گذشته ۷۹ درصد بود.

داده‌های این گزارش فقط اطلاعات مربوط به ماه اکتبر را پوشش می‌دهد. جی‌پی مورگان خاطرنشان می‌کند که در ماه‌های نوامبر و دسامبر حجم عرضه‌ی گوشی‌های اپل بیش از پیش تحت تأثیر عواملی مانند تعطیلی‌های ناشی از کرونا قرار بگیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.