افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس ؛ شرق اروپا، هدف جدید خودروسازان ایران!

همزمان با برگزاری نمایشگاه MIMS در مسکو، مراسم افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس نیز انجام شد و دومین شرکت خودروسازی ایران روند صادرات خودرو به این کشور را تسریع خواهد داد.

افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس همزمان با برگزاری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته در روسیه (MIMS) انجام شد تا دومین خودروساز برتر ایران بتواند روند صادرات سه محصول خود شامل شاهین، ساینا S و کوییک اتوماتیک به این کشور را سرعت بخشد.

این خبر شاید خبر خوبی قلمداد شود اما روز گذشته بود که رسانه‌های روسیه به خودرو کوییک اتوماتیک سایپا تاخته و از کیفیت ساخت و بوی بد متریال بکار کرفته در این خودرو انتقاد کرده بودند. در ادامه مطلب می‌توانید تصاویر مربوط به افتتاحیه نمایندگی سایپا در مسکو را ببینید.

بیشتر بخوانید: تمسخر کوییک توسط رسانه‌های روسی ؛ مونتاژ افتضاح با بوی بد بدنه! [+عکس]

افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو

روز گذشته و همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته در مسکو روسیه که به‌سری نمایشگاه‌های MIMS اتومبیلیتی (MIMS Automobility Moscow) مشهور است، نمایندگی ویژه محصولات گروه خودروسازی سایپا با حضور محمدعلی تیموری در مینسک کشور بلاروس افتتاح شد.

براساس تصاویر دریافتی، می‌توان گفت که هیچ تفاوت خاصی بین نمونه‌های اولیه صادراتی به بلاروس (و احتمالاً روسیه) با نمونه‌های بازار ایران وجود ندارد. سایپا شاهین با همان تیپی که در ایران در حال عرضه است، به‌نمایش درآمده و کوییک اتوماتیک و ساینا S هم همینطور!

افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو

افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو

براساس اعلام رسانه‌های روسی، هنوز سایپا گواهینامه لازم برای عرضه محصولاتش در این کشور را دریافت نکرده است.

جدا از مبحث کیفیت قطعات، متاسفانه کابین خودروهای سایپا جذابیت بصری ندارند. همانطور که روز گذشته اعلام کردیم، سایپا در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه MIMS AUTOMOBILITY، خودرو کوییک اتوماتیک را در غرفه خود قرار داده است. بازدیدکنندگان روسی، با مشاهده خودرو کوییک، متاسفانه با بوی بسیار بد پلاستیک داخل کابین مواجه شده و به کیفیت مونتاژ خودرو نیز انتقاداتی را وارد کرده‌اند.

پیشتر شایعاتی منتشر شده بود که سایپا خودروهای صادراتی به روسیه را با تغییراتی تولید خواهد کرد؛ اما عملاً این اتفاق نیفتاده است. نمونه اولیه شاهین صادراتی به روسیه، نه تنها با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپه توربوشارژ ارسال شده، متاسفانه تغییراتی هم در کابین نداشته است.

این خودرو مجهز به پیشرانه ۱۴۹۷ سی سی M15-TC است که باتوجه به نصب سامانه توربوشارژ توانایی تولید ۱۰۹ اسب‌بخار، قدرت و گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متر را دارد.

در رابطه با ساینا S هم این خودرو با رینگ آلومینیومی صادر شده و تفاوت دیگری دیده نمی‌شود. این انتظار وجود داشت که خودروهای صادراتی به سایپا مجهز به سیستم کنترل پایداری باشند؛ ولی فعلا این سامانه در آنها وجود ندارد.

ساینا S اتوماتیک مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپه بوده که این موتور با اتصال به گیربکس ۵ سرعته دستی، توانایی تولید ۸۷ اسب‌بخار، قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر، گشتاور را دارد.

افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو

افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو

کوییک اتوماتیک هم تک رنگ بوده و مدل R آن به روسیه صادر نشده است. لازم به‌ذکر است که کوییک اتوماتیک مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپه بوده که این موتور با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید ۸۷ اسب‌بخار، قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر، گشتاور را دارد.

گفته می‌شود که سایپا برنامه مونتاژ این خودروها را در بلاروس دارد. همچنین احتمالاً گارانتی خودروها ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: چرخان

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.