افتتاح فاز دوم سردخانه واکسن غرب کشور در همدان

فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن قطب غرب کشور در همدان افتتاح شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح این سردخانه با اشاره به اهمیت تجویز واکسن در پیشگیری از بیماری‌ها بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان قطب توزیع واکسن غرب کشور است بنابراین توسعه سردخانه نگهداری واکسن ضرورت داشت.

 کتر فاطمه ترکمان‌اسدی افزود: احداث فاز دوم سردخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان از سال ۱۴۰۰ آغاز و در بازه کوتاهی افتتاح شد و امکان ذخیره سازی شش میلیون دُز واکسن در همدان وجود دارد که با افتتاح فاز جدید حجم نگهداری واکسن‌ها به ۱۷۶ مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: هنگام شیوع کووید ۱۹ با چالش نگهداری و توزیع واکسن‌ها مواجه بودیم و اکنون یک اتاقک زیر صفر و دو اتاقک بالای صفر به مجموعه اضافه شده است.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: تا ۵۰ سال آینده مشکلی از نظر ذخیره واکسن نداریم.

دکتر یعقوب اندامی اظهار کرد: توزیع واکسن تا سال ۱۳۸۷ از تهران به صورت متمرکز برای کل کشور صورت می‌گرفت اما از سال ۸۸ به هشت قطب تقسیم بندی شد.

اندامی با بیان اینکه همدان یکی از قطب‌های توزیع واکسن است، مطرح کرد: از همدان به لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه واکسن توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبلا در سردخانه قدیمی ظرفیت نگهداری از سه میلیون دُز واکسن داشتیم و مشکلی نبود اما با شیوع کرونا و ورود حجم زیاد واکسن، کمبود ظرفیت حس شد بنابراین تصمیم گرفتیم سردخانه را توسعه دهیم.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تا ۵۰ سال آینده مشکلی از نظر ذخیره واکسن نداریم، مطرح کرد: دو اتاق زیر صفر و پنج اتاق بالای صفر برای نگهداری از واکسن‌ها داریم.

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اندامی در پایان بیان کرد: واکسن های روتین کشور و کووید شامل اسپایکوژن، سینوفارم و برکت در سردخانه موجود است.

نوشته افتتاح فاز دوم سردخانه واکسن غرب کشور در همدان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.