افتتاح سریع‌ترین زیرساخت اینترنت جهان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه

sales-home-network

چین اولین شبکه backbone دنیا با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه را بین شهرهای پکن، ووهان و گوانگژو راه‌اندازی کرد تا به نوعی، سریع‌ترین اینترنت جهان لقب بگیرد.

به گزارش سایت globaltimes، این شبکه زیرساختی که روز دوشنبه در دانشگاه Tsinghua افتتاح شد؛ می‌تواند نقطه عطفی در توسعه زیرساخت‌های اینترنت چین باشد؛ توسط شرکت‌های هواوی و اپراتور موبایل چینا موبایل این کشور راه‌اندازی شده است.

این ستون فقرات شبکه اینترنت در چین، ۳ هزار کیلومتر طول دارد و اولین backbone اینترنت دنیا با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه است. این زیرساخت شبکه به عنوان بخش مهمی از پروژه زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین موسوم به پروژه FITI، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولین بار، این شبکه در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳ مورد تست و ارزیابی عملی قرار گرفت و از آن زمان تا کنون، به طور تمیز و روانی کار کرده و آزمایش‌های نشان می‌دهند کاملا مطابق با استانداردهای موجود طراحی شده است.

در حال حاضر، یک شبکه ستون فقرات با ظرفیت ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه در حال استفاده است ولی چین با رونمایی از یک backbone با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه، نشان داد عملا زیرساخت شبکه خود را وارد فاز TB کرده است.

سریع‌ترین اینترنت چین

سریع‌ترین اینترنت چین

وو جیان پینگ، رئیس موسسه علوم شبکه و فناوری مجازی دانشگاه تسینگ‌هوای چین می‌گوید: «این فناوری به طور مشترک توسط دانشگاه تسینگ‌هوا، اپراتور موبایل چینا موبایل، شرکت هواوی و شرکت Cernet توسعه داده شده و هدف آن، دسترسی چین به اینترنت پرسرعت است.»

چین بزرگ‌ترین گروه از کاربران آنلاین و اینترنتی در جهان را دارد و تقاضاهای قابل توجهی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در این کشور وجود دارد.

براساس گزارش مرکز آمار این کشور، اینترنت چین تا ژوئن ۲۰۲۳، نزدیک به ۱/۰۷۹ میلیارد کاربر نت داشته است.

چین مرتبا در حال توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت خود است و پروژه‌های خود را هرگز متوقف نکرده است.

در این کشور تا سپتامبر ۲۰۲۳، حدود ۳.۱۹ میلیون دکل تلفن همراه ۵G راه‌اندازی شده که بزرگ‌ترین زیرساخت شبکه تلفن همراه جهان است.

چند هفته پیش، سریع ترین اینترنت کابلی جهان برای کاربر نهایی با سرعت ۵۰ گیگابیت بر ثانیه توسط یک اپراتور امریکایی ارائه شد. کشور امارات هم سریع‌ترین اینترنت ۵G دنیا را دارا است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.