افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پیشرفته در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پیشرفته استان در هفته سلامت خبر داد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی افزود: در گذشته مردم برای انجام آزمایش‌های ژنتیک پیشرفته به تهران و استان‌های دیگر مراجعه می‌کردند که در این مرکز آزمایش‌های ژنتیک با تعرفه دولتی انجام خواهد شد و این امر تأثیر بسزایی بر کاهش وقت و هزینه مردم دارد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز جامع سلامت مرحوم سلطانی پس از چهار سال در زمینی به متراژ ۶۰۰ مترمربع، ادامه داد: هزینه ساخت این پروژه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۵۰۰ میلیون از هزینه ساخت پروژه توسط خیر نیک‌اندیش پرداخت شده است.

مجذوبی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان از خدمات درمانی و بهداشتی مرکز جامع سلامت مرحوم سلطانی بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: در این مرکز خدمات مامایی، مراقبین سلامت، زنان و زایمان، تغذیه، روان‌شناسی، دندانپزشکی، پزشک عمومی و … ارائه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متخصصان تغذیه و رژیم‌درمانی در کلینیک تغذیه دانشگاه همه روزه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، از افتتاح کلینیک دندانپزشکی کودکان در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان خبر داد و یادآور شد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز بخش دندانپزشکی خریداری و نصب شده است و این کلینیک به‌زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامع‌نگر سراج گفت: تمام بیمارانی که نظر سلامت روان در سطح یک قرار دارند، می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند در ضمن مرکز جامع سلامت خانواده نیز در هفته سلامت افتتاح و بهره‌برداری شد و خدماتی همچون مشاوره‌های حین ازدواج، طب کار و … در این مرکز ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شش واحد منزل مسکونی ویژه متخصصان در راستای جذب و افزایش پزشک متخصص در شبکه بهداشت شهرستان تویسرکان در نظر گرفته شده است.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

 

نوشته افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پیشرفته در همدان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.