اعلام نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش سیناپرس از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند. تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام می شود.

همچنین برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند. بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

نام برگزیدگان رشته‌های حفظ جزء ۲۰، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای نهج البلاغه، حفظ کل، حفظ و مفاهیم احادیث، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سبک زندگی ایرانی اسلامی، سیره معصومین (ع)، معارف صحیفه سجادیه، معارف نهج البلاغه، نماز، احکام، پرسمان معارفی، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ ۵ جزء و حفظ ۱۰ جزء را در این پیوند ببینید.

مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به صورت حضوری و در قالب جشنواره درون دانشگاهی به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد.

دستور العمل سی‌وهشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان و فرایند اجرایی مرحله دانشگاهی جشنواره قرآن و عترت دی ماه گذشته ابلاغ و بر این اساس دانشگاه کردستان میزبان این رویداد انتخاب شد. مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ در قالب جشنواره درون دانشگاهی در دانشگاه کردستان به کار خود پایان داد.

آزمون مرحله دانشگاهی در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه و نوآفرینی قرآنی به صورت مجازی و همزمان از سوی دبیرخانه مرکزی جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگی و اجتماعی در نیمه اول اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲در دانشگاه لرستان آغاز شد و تا نوزدهم اردیبهشت ادامه داشت. در روز اول این جشنواره قاریان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مداحی، دعاخوانی صحیفه سجادیه، اذان و تواشیح (بخش آقایان) در گروه های بانوان و آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین در روز دوم افراد برتر جشنواره در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل معرفی شدند.

نوشته اعلام نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.