اعتراف گوگل: ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini ساختگی بود!

شرکت گوگل به دنبال اتهامات و انتقادات وارده از سوی بلومبرگ، به جعلی و ساختگی بودن ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini اعتراف کرد.

همان‌طور که می‌دانید گوگل به تازگی از هوش مصنوعی مخصوص خود با نام Gemini رونمایی کرده و آن را به عنوان رقیب GPT-4 شرکت OpenAI به جهان معرفی کرده است. او برای این کار ویدیویی از طرز کار این هوش مصنوعی منتشر کرده و در آن به تبلیغ قابلیت‌های بی‌شمار این ابزار کارآمد پرداخت. با این حال، در پی گزارشی از بلومبرگ و مورد آزمایش قرار دادن هوش مصنوعی جمنای، صحت و سقم این ویدیو زیر سوال رفته و با شک و تردید مواجه شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini فیک بود

طبق گفته‌های شرکت گوگل، هوش مصنوعی Gemini از نظر عملکرد از GPT-4 پیشی گرفته و امتیاز ۹۰.۰۴% را در بنچمارک MMLU کسب کرده است. این در حالی است که GPT-4 در این مقیاس امتیاز ۸۷.۲۹% را دریافت کرده بود.

ویدیوی تبلیغاتی که گوگل از این هوش مصنوعی منتشر کرد، توانایی‌های متعدد و چشمگیری را به نمایش می‌گذاشت، از تعامل آنی با انسان‌ها گرفته تا پاسخدهی سریع و یکپارچه به درخواست‌ها و تصاویر پیچیده. با این حال، تحقیقات بلومبرگ نشان داد که این ویدیو جعلی بوده و ویرایش شده است.

ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini

ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini

در حقیقت هوش مصنوعی جمینی آنچنان هم خالی از اشکال نیست و نمی‌تواند تعاملات آنی و سریع داشته باشد. آنچه که در ویدیو به نمایش گذاشته شده بود، در واقع پاسخ این هوش مصنوعی به درخواست‌ها و تصاویر از پیش نوشته شده و برنامه‌ریزی شده بود و حتی نزدیک به عملکرد واقعی این ابزار هم نبود.

Oriol Vinyals، یکی از رهبران گوگل، در پاسخ به این جنجال‌ها به دفاع از ویدئو برخاست و مدعی شد که هدف آنها نشان دادن پتانسل هوش مصنوعی جمینی و الهام بخشیدن به توسعه‌دهندگان بوده است. اما این ادعا چندان قانع کننده نیست و نمی‌تواند تناقض میان ویدیو و قابلیت‌های واقعی Gemini را توجیه کند.

ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini

ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini

اگرچه گوگل به طور مستقیم تقصیری را بر گردن نگرفته اما همه چیز واضح است. این مسئله مسلما جذابیت و اعتبار این شرکت و هوش مصنوعی مخصوص آن را برای بسیاری از کاربران از بین خواهد برد.

البته این اولین بار نیست که گوگل به دلیل چنین اقداماتی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. پیش از این نیز در سال ۲۰۲۳، یک ویدیوی نمایشی از هوش مصنوعی بارد منتشر شد که با صحنه‌های دروغین وجه این شرکت را خدشه‌دار کرد. حالا باید منتظر نشست و دید که گوگل چگونه خود را از این مخمصه نجات می‌دهد و محبوبیت هوش مصنوعی Gemini را به آن بازمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید:

نظر شماکاربران تکراتو درباره ساختگی بودن ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.