اعتراض به سطح پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی

4

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

جناب دکتر بهرام عین‌اللهی

با سلام و احترام،

ما، امضا ککندگان این نامه که شامل اعضای بیمه‌ی شما هستیم، با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی پوشش بیمه‌ای که از طریق سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است، به دلیل پرداخت مبالغ بسیار بالای بیمه و دریافت پوشش بسیار ضعیف از بخش درمان سرپایی و عدم توانایی در دریافت خدمات درمانی ضروری تحت پوشش بیمه، تصمیم گرفته‌ایم تا درخواستی جمعی را به شما ارائه دهیم.

با پرداخت مبالغ چشمگیری به عنوان حق بیمه، انتظار داریم که پوشش بیمه‌ای که دریافت می‌کنیم بیشتر از این باشد. این وضعیت باعث ایجاد نگرانی‌های جدی در میان اعضای جامعه‌ی ما شده است و ما احساس می‌کنیم که باید اقداماتی برای بهبود این وضعیت انجام شود. با توجه به این موضوع، از سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود که به موارد زیر توجه و اقدامات لازم را انجام دهد:

۱. ارتقاء پوشش بیمه‌ای به گونه‌ای که شامل خدمات درمانی سرپایی نیز باشد.

۲. کاهش مبالغ حق بیمه در صورتی که پوشش بیمه‌ای به طور معقول ارائه نمی‌شود.

۳. افزایش شفافیت درباره‌ی پوشش‌های بیمه‌ای ارائه شده و حقوق و مزایایی که از بیمه‌ی پرداختی ما می‌گیریم.

۴. فقط مراکز استان دارای بیمارستان تأمین اجتماعی هستند و مسلما تمام بیمه‌شدگان ساکن مراکز استان نیستند و بیمار لاجرم می‌بایست به درمانگاه‌های متفرقه مراجعه نمایند که منجر به تقبل پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی می‌گردد.

۵. دکترهای شاغل در مراکز دولتی تقریباً یا در نوشتن نسخه مناسب بیمار محدود هستند یا دارای تبهر کافی نیستند و این امر منجر به گسترش خوددرمانی توسط بیماران می‌گردد و به تبع آن شاهد افزایش مسمومیت‌های دارویی خواهیم بود.

۷. چرا بیمه داروهای بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا را از پوشش بیمه خارج نموده و گناه بیمه‌پرداز چیست که می‌بایست تمام هزینه نسخه را به‌صورت صد درصد پرداخت کند؟

امیدواریم که این موضوع به سرعت مورد توجه واقع شود و اقدامات لازم برای بهبود پوشش بیمه‌ای صورت گیرد.

با تشکر از توجه شما و منتظر پاسخ و اقدامات موثر شما هستیم.

Adblock test (Why?)

اینجا امضا کنید


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.