اسکوتری که هرگز سوخت آن تمام نمی شود

از پیدایش بشر، ما به عنوان انسان از نیروی خورشید برای زندگی روزمره خود استفاده کرده ایم. در دنیای مدرن، پرتوهای خورشید در سراسر جهان برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً هر کسی می‌تواند وارد یک پلتفرم خرید آنلاین مانند آمازون شود تا پنل‌های خورشیدی خود را خریداری کند.

به گزارش سیناپرس، در دنیای میکروموبیلتی یا حمل و نقل با وسایل کوچک، شاهد آن بوده ایم که سازندگان دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای برقی برای مهار قدرت خورشیدی و بالا بردن راندمان حرکتی و از بین بردن اضطراب از بُرد محدود این وسایل، تلاش می کنند. جدیدترین این وسایل به شکل اسکوتر خورشیدی S80 است که توسط یک شرکت چینی به نام Jiangsu Snail Zhixing Technology ساخته شده است.

این اسکوتر در نمایشگاه Eurobike 2023 حضور داشت و برخی از اصحاب رسانه از نزدیک اسکوتر خورشیدی را دیدند و باعث تحسین عموم شد و ناگفته نماند که این اسکوتر در جاده ها سرها را به سمت خود برمی گرداند.

گفتنی است، تولید برق از خورشید معمولاً به سطح مقطع زیادی از پنل های خورشیدی نیاز دارد – چیزی که اسکوترهای ایستاده واقعاً به داشتن آن شناخته شده نیستند. به این ترتیب، طراحان اسکوتر خورشیدی S80 باید راهی برای به حداکثر رساندن سطح این اسکوتر پیدا می‌کردند تا در مواجهه با نور خورشید، قدرت کافی تولید کند. نتیجه یک اسکوتر برقی است که با توجه به حجیم بودن قسمت جلویی، به نوعی شبیه یک لپ تاپ به نظر می رسد. این یک برداشت جالب و تقریباً خنده دار از یک دستگاه متحرک با انرژی خورشیدی است که می تواند نتیجه ای مطلوب را همراه داشته باشد.

طبق اطلاعات بدست آمده اسکوتر خورشیدی S80 بین هفت تا ۱۴ ساعت در معرض نور خورشید قرار می گیرد تا به طور کامل شارژ شود. به گزارش سیناپرس، توانی بین ۳۵ تا ۷۰ وات برای شارژ باتری Onboard ارائه می‌کند و هر بار شارژ برای مسافتی ۳۵ کیلومتری کافی است. با فرض اینکه یک روز آفتابی است، و S80 خود را بیرون پارک می‌کنید، تقریباً یک اسکوتر برای خود دارید که سوخت آن هرگز تمام نمی‌شود! البته به شرطی که آب و هوا همکاری کند.

تمام این نیرو در باتری ذخیره می شود که به نظر می رسد در داخل تخته کف پایی قرار دارد و یک موتور توپی عقب با توان اسمی ۳۵۰ وات را تغذیه می کند. این به این معنی است که اسکوتر خورشیدی S80 کم توان نیست به می تواند به حد اکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

علاوه بر این، سازندگان به نوعی توانستند مجموعه‌ای از فناوری‌های چشمگیر متشکل از GPS داخلی برای اهداف ضد سرقت و مکان‌یابی و همچنین یک داشبورد دیجیتال جامع که سرعت، مسافت سفر و عمر باتری را نمایش می‌دهد، در این مدل جای دهند. این اسکوتر حتی دارای چراغ راهنما و کروز کنترل نیز است.

اسکوتر خورشیدی S80 تمام گواهینامه های لازم قانونی بودن برای فروش در بازار اروپا و ایالات متحده تکمیل کرده است. همچنین این وسیله در بازار های آسیایی نیز عرضه خواهد شد که آستانه قیمتی ۱۰۰۰ دلاری دارد.

مترجم: محمد زارعلی

نوشته اسکوتری که هرگز سوخت آن تمام نمی شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.