اسکرین‌سیور؛ قابلیت خاطره‌انگیز و نام‌آشنای ویندوز را بهتر بشناسید

2022 5 microsoft windows 11 logo dev box tools illustration 638bb79ab90c494dc77f8cc3

در سرصفحه تنظیمات مرتبط، screen saver را انتخاب کنید؛ یا اینکه در منوی Start عبارت «Change screen saver settings» را جست‌وجو کرده و اولین نتیجه را انتخاب کنید.

با باز شدن کادر محاوره‌ای محافظ صفحه، روی منوی کشویی کلیک کنید و هر گزینه اسکرین‌سیور به‌جز «none» را انتخاب کنید. علاوه‌براین، می‌توانید روی دکمه setting کلیک کنید تا محافظ صفحه انتخابی را پیکربندی و سفارشی کنید. همچنین می‌توانید Preview را بزنید تا محافظ صفحه در حال کار را بررسی کنید.

هنگامی که در مورد screen saver تصمیم گرفتید، مدت زمانی (بر حسب دقیقه) را انتخاب کنید که سیستم قبل از فعال کردن محافظ صفحه منتظر بماند. همچنین، کادر کنار رزومه را علامت بزنید، در صورت تمایل صفحه ورود به سیستم را نمایش دهید. در نهایت روی Apply > Ok کلیک کنید.

نحوه سفارشی سازی اسکرین‌سیور در ویندوز ۱۱

اگر به محافظ‌های صفحه‌نمایش ویندوز علاقه ندارید، به‌راحتی می‌توانید اسکرین‌سیورهای پیش‌فرض را سفارشی کنید یا به سراغ مواردی بروید که از نظر فنی و زیبایی‌شناسی مرتبط‌تر هستند.

برای شروع، محافظ‌های صفحه نمایش شگفت‌انگیز ویندوز را بررسی کنید و هرکدام را که بیشتر دوست دارید، انتخاب کنید. سپس فایل اجرایی (EXE یا SCR) را برای محافظ صفحه دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. سپس در منوی کشویی محافظ صفحه نمایش داده می‌شود.

برای نمایش، بیایید محافظ صفحه Fliqlo را راه‌اندازی کنیم که هر زمان که رایانه شما بیکار بماند، یک ساعت چرخشی را نمایش می‌دهد. فایل ZIP را از fliqlo.com دانلود کنید و آن را در محلی مطمئن از حالت فشرده خارج کنید.

در داخل پوشه، یک فایل SCR خواهید دید که می‌توانید با کلیک‌راست و انتخاب Install آن را نصب کنید. اگر قبلاً به تنظیمات محافظ صفحه هدایت نشده‌اید، با رفتن به مسیر زیر با کلیک روی اسکرین سیور آن را به‌صورت دستی راه اندازی کنید:

settings > Personalization > lock screen

Fliqlo را از منوی کشویی انتخاب کنید و apply را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند. همچنین با استفاده از گزینه preview می‌توانید پیش‌نمایش اسکرین‌سیور را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کند.

محافظ صفحه چگونه تغییر کرده است؟

اولین محافظ صفحه توسط برنامه‌نویسی به نام John Socha-Leialoha توسعه داده شد و این یک برنامه ساده بود که هر زمان که کامپیوتر به مدت سه دقیقه بیکار می‌ماند یک صفحه خالی نمایش می‌داد.

عملی بودن برنامه SCRNSAVER به پیروی سایر توسعه‌دهندگان منجر شد. موج عظیمی از برنامه‌های محافظ صفحه‌نمایشِ جذاب به وجود آمدند که هر کدام برای نرم‌افزار خاصی توسعه یافته بودند. پس از دهه ۹۰، LCDها محافظ صفحه‌نمایش را منسوخ کردند، اما کاربران کامپیوتر همچنان آن‌ها را هیجان‌انگیز می‌دانستند، حتی اگر هیچ کاربرد عملی‌ای نداشتند.

امروزه محافظ‌های صفحه‌نمایش «تقریباً» ناپدید شده‌اند و مایکروسافت آن‌ها را در اعماق تنظیمات ویندوز پنهان کرده است. اما بااین‌حال، بسیاری از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، زیرا ترجیح می‌دهند انیمیشن‌های جذاب بصری را که صفحه‌شان را پر می‌کند، به جای خیره شدن به یک دسکتاپ ساکن و مرده تماشا کنند.

بازگرداندن روزهای گذشته با محافظ صفحه نمایش ویندوز

اگرچه اسکرین سیورها اکنون منسوخ شده‌اند، اما همچنان می‌توانید محافظ صفحه روی دستگاه ویندوز خود را انتخاب کنید. ال‌ای‌دی‌ها و ال‌سی‌دی‌ها امروزه رایج‌تر هستند و عملکرد بهتری نسبت به مانیتورهای قدیمی CRT دارند، اما این بدان معنا نیست که محافظ‌های صفحه به آن‌ها کمکی نمی‌کنند.

هر دو نمایشگر LCD و LED در معرض سوختگی صفحه نمایش هستند (از لحاظ فنی، ماندگاری تصویر) اما به‌طور خودکار پس از مدتی کمرنگ می‌شوند. بیشتر صفحه‌های تلویزیون دارای ویژگی‌های محافظ صفحه‌نمایش برای جلوگیری از آسیب دیدن پنل هستند، مثلاً ممکن است متوجه شده باشید که تلویزیون هوشمند شما ساعت و تصویر پس‌زمینه‌ای را نشان می‌دهد که به‌آرامی حرکت می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.