اسپیس‌ایکس برای دیش‌ های نسل سوم استارلینک تأییدیه FCC را دریافت کرد

اسپیس ایکس تأییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را برای راه‌اندازی دیش های کاربری ارتقا‌یافته استارلینک دریافت کرده است. این پایانه‌ها اولین نمونه از نوع خود هستند که پس از ساخت نسل دوم صورت فلکی استارلینک توسط اسپیس ایکس دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

اسپیس ایکس دو درخواست را به FCC ارسال کرده بود؛ یکی برای دیش های کاربری که برای کار در یک مکان طراحی شده‌اند و دیگری برای کاربرانی که می‌خواهند از استارلینک در حین حرکت استفاده کنند. آخرین برنامه برای پایانه‌های کاربری نشان می‌دهد که اسپیس ایکس قصد دارد یک ترمینال قابل حمل جدید با توان کمتر راه‌اندازی کند.

اسپیس ایکس همراه با دریافت مجوز از FCC برای راه‌اندازی پایانه استارلینک قابل حمل جدید برای کاربران عادی، برای تأسیس پایانه‌های تخصصی که دارای مشخصات کلیدی ارتقایافته نسبت به پایانه‌ها فعلی هستند، درخواست داده است. از زمانی که استارلینک از چند سال پیش شروع به کار کرد، اسپیس ایکس چندین سطح از خدمات و پایانه را برای کسانی که به اینترنت در خانه یا محل کار نیاز دارند، ارائه کرده است. این سرویس‌ کاربران عادی و حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهند و پایانه‌ها بر اساس نیازهای کاربر نهایی طراحی می‌شوند.

آخرین تأییدیه FCC به پایانه جدیدی اشاره می‌کند که اسپیس‌ایکس آن را برای استفاده سیار توصیف کرده است. این ترمینال‌ها به‌طور کلی به‌عنوان پایانه‌های ثابت (UT3) نامگذاری شده‌اند و در دو نوع ارائه می‌شوند. هر کدام از اینها دو نسخه دارد؛ یکی برای کاربران عادی و دیگری برای کاربران حرفه‌ای.

دریافت تاییدیه برای استفاده از دیش‌های نسل سوم استارلینک

UT3 نسخه ۲ به طور قابل‌توجهی زمان لازم برای ارتباط با ماهواره را کاهش می‌دهند. این مولفه که با عنوان «چرخه وظیفه انتقال» شناخته می‌شود، در دیش جدید به ۹.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که دیش‌های فعلی که معمولاً به آن‌ها دیش تخت می‌گویند، دارای چرخه کاری ۱۴٪ هستند. UT3 همچنین حداکثر توان ارسالی به آنتن را در ۱.۳۷ وات کاهش می‌دهد و EIRP را به ۳۳.۲ dBW می‌رساند.

اسپیس‌ایکس برای دیش‌ های نسل سوم استارلینک تأییدیه FCC را دریافت کرد

با این حال، در مقایسه با انواع با کارایی بالا دیش‌های استارلینک فعلی، UT3 نسخه ۲ برای مدت طولانی‌تری با ماهواره‌های استارلینک ارتباط برقرار می‌کند. زیرا دیش قبلی دارای چرخه کاری ۳۳ درصدی است. این دیش‌ها همچنان به دلیل محدودیت‌های تحرک، انرژی کمتری تولید خواهد کرد و اسپیس ایکس به احتمال زیاد پایانه‌های نوع UT3 1 را به کاربران سازمانی می‌فروشد.

این دیش‌ها نیز یک نسخه برای کاربران معمولی و نسخه دیگر برای کاربران حرفه‌ای دارند. در قسمت تولید سیگنال و پایان برق آنتن، دیش‌های نوع U3 1 برای کاربران معمولی نیز دارای چرخه وظیفه انتقال پایین‌تری خواهند بود. اما نسبت به دیش تخت موجود قدرتمندتر خواهند بود. نسل سوم دیش استارلینک برای استفاده شخصی دارای چرخه وظیفه انتقال ۱۰.۲٪، حداکثر EIRP 42.1 دسی‌بل و قدرت آنتن ۳.۶۹ وات است. دو مورد آخر بالاتر از EIRP دیش نسل دوم (۳۸.۲ دسی‌بل) و قدرت آنتن ۲.۴۴ وات هستند.

در نهایت، نسخه تخصصی دیش‌های نوع UT3 1 به طور چشمگیری چرخه کار را به ۵۱.۳٪ افزایش می‌دهد. این ظروف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در یک مکان ثابت شوند. به عبارت دیگر، آنها با پایانه‌های استارلینک با کارایی بالا که در وسایل نقلیه‌ای مانند هواپیما یا کشتی قرار می‌گیرند، متفاوت هستند. جدای از چرخه وظیفه، حداکثر چگالی توان میدان دور و نزدیک آنها به‌طور قابل توجهی بالاتر از انواع مصرف‌کننده است و نیاز به نصب حرفه‌ای دارد.

در حالی که اسپیس ایکس مجوز FCC را برای همه پایانه‌های ثابت UT3 خود دریافت کرده است، این شرکت همچنین درخواست کرده تا انواع ESIM این طرح دیش را اجرا کند. آنها دارای نسخه‌های ثابت و متحرک هستند و در حالی که اولی در مقایسه با دیش‌های ESIM کنونی کمی انرژی کمتری برای آنتن مصرف می‌کند، به طور کلی، دارای EIRP بالاتر و چرخه‌های کاری طولانی‌تر هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.