اسپانیا هم به جمع کشورهای فیلترکننده تلگرام پیوست

65456464

در پی شکایت برخی از رسانه های اسپانیایی مبنی بر انتشار غیرمجاز محتوای آنها در تلگرام، دیوان عالی این کشور حکم به تعلیق فعالیت این پیام رسان داده است.

پس از مدت ها درگیری میان تلگرام و رسانه های اسپانیایی بر سر انتشار غیرقانونی محتوای آنها در این پیام رسان، سرانجام دیوان عالی اسپانیا رای به مسدود شدن تلگرام در این کشور داد.

طبق حکم صادره از سوی قاضی «سانتیاگو پدراز»، ادعاهای شرکت های رسانه ای «Atresmedia» و «Telefonica» مبنی بر نقض حق کپی رایت از سوی تلگرام مورد بررسی قرار گرفته و به همین دلیل از روز دوشنبه (فردا)، فعالیت این پیام رسان به صورت موقت در اسپانیا متوقف خواهد شد.

وی در بخشی از حکم خود اعلام کرده که مسدود کردن دسترسی به تلگرام بر عهده اپراتورهای تلفن همراه خواهد بود. با این حال تاکنون واکنشی از سوی تلگرام در قبال این حکم صادر نشده و این شرکت به درخواست های رویترز برای شفاف سازی در این زمینه پاسخی نداده است.

تلگرام چهارمین پیام رسان محبوب در میان کاربران اسپانیایی به شمار می رود و بر اساس یک نظرسنجی اخیر، ۱۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که از این سرویس استفاده می کنند. هم اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا به صورت ماهانه از تلگرام استفاده می کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.