اسپاتیفای برای ۶۰۰ میلیون کاربر فعال هدف‌گذاری می‌کند

spotify 64ab9fc55b731ab4999f8292

غول استریم موسیقی، اسپاتیفای، گزارشی از عملکرد خود منتشر کرد که از افزایش تعداد کاربرانش حکایت می‌کند. درواقع، میزان رشد جامعه‌ی کاربری این پلتفرم در سه‌ماهه‌ی گذشته بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود و انتظار می‌رود تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی این سرویس در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۳ به ۶۰۱ میلیون نفر برسد.

به‌گزارش رویترز، درآمد عملیاتی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری ۳۴٫۰۸ میلیون دلار بود که از سال ۲۰۲۱ به‌بعد اولین سوددهی آن محسوب می‌شود. حاشیه‌ی سود ناخالص این شرکت در بازه‌ی زمانی جولای تا سپتامبر به ۲۶٫۴ درصد رسید که ۱۶۶ واحد پایه‌ بیشتر از دوره‌ی مشابه سال قبل است.

اسپاتیفای پس‌ از صرف بیش‌ از یک‌میلیارد یورو برای ایجاد سرویس پادکست خود، هزینه‌هایش را محدود نگه داشت و ۶ درصد از کارکنان خود را اوایل سال جاری اخراج کرد. همچنین، این شرکت در ماه جولای قیمت اشتراک پریمیوم را در چند کشور افزایش داد.

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ با رشد ۲۶ رشد به ۵۷۴ میلیون نفر رسید که از پیش‌بینی ۵۶۵٫۷ میلیون نفری بیشتر است.

بیشترین درآمد اسپاتیفای از مشترکان پولی این پلتفرم به‌دست آمد و با افزایش ۱۶ درصدی به ۲۲۶ میلیون نفر رسید که بیشتر از برآوردهای ۲۲۳٫۷ میلیون نفر است.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، درآمد کلی اسپاتیفای ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۳٫۳۶ میلیارد یورو رسید که از برآورد ۳٫۳۳ میلیارد یورویی بیشتر بود.

براساس اعلام اسپاتیفای، افزایش درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته به‌دلیل رشد فروش و افزایش قیمت اشتراک پایه‌ی بود. درآمد تبلیغاتی این پلتفرم نیز درمقایسه‌با سال قبل رشد ۱۶ درصد و درآمد تبلیغات پادکست‌ها نیز رشد دو‌رقمی را تجربه کرد.

پیش‌بینی‌ افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی چهارم به هدف این شرکت برای دستیابی به ۱ میلیارد کاربر و ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه تا سال ۲۰۳۰ کمک می‌کند. همچنین، برآوردهای اسپاتیفای نشان می‌دهد که تعداد مشترکان پریمیوم این پلتفرم در سه‌ماهه‌ی پایانی سال به ۲۳۵ میلیون نفر و درآمد این بخش به ۳٫۷ میلیارد یورو خواهد رسید.

ناگفته نماند که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند در این بازه‌ی زمانی تعداد مشترکان پریمیوم سرویس مذکور به ۲۳۲٫۴ میلیون و درآمد آن به ۳٫۶۹ میلیارد یورو خواهد رسید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.