اسنپدراگون ۷۸۲G با ارتقا عملکرد ۱۰ درصدی نسبت به +۷۷۸G عرضه شد

در جدیدترین خبرها کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۷۸۲G (SM7325-AF) رونمایی کرده و این چیپست قرار است آپگریدی بر تراشه +Snapdragon 778G باشد. این تراشه مشابه اسنپدراگون +۷۷۸G مبتنی بر فناوری ساخت ۶ نانومتری با پردازنده ۸ هسته‌ای Kryo 670 و پردازنده گرافیکی Adreno 642L عرضه خواهد شد.

این پردازنده با تنظیمات و پیکربندی هسته‌های مشابه +۷۷۸G عرضه می‌شود و قرار است از یک هسته اصلی Kryo 670 (Cortex-A78) پشتیبانی کند اما این هسته در تراشه جدید ۲۰۰ مگاهرتز سریع‌تر است و در فرکانس پردازشی ۲.۷GHz اجرا می‌شود. اسنپدراگون ۷۸۲G همچنین با پشتیبانی از سه هسته Kryo 670 Gold (Cortex-A78) با فرکانس پردازشی ۲.۲GHz و ۴ هسته Kryo 670 (Cortex-A55) با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز در دسترس قرار خواهد گرفت.

به لطف فرکانس پردازشی بیشتر در این CPU تراشه جدید کوالکام ۱۰ درصد از اسنپدراگون +۷۷۸G سریع‌تر است. این تراشه مانند چیپست‌های دیگر از تکنولوژی شارژ سریع +Quick Charge 4 که قادر است در ۱۵ دقیقه ۵۰ درصد باتری گوشی را شارژ کند پشتیبانی می‌کند و همچنین این CPU از شتاب دهنده هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد.

اسنپدراگون 782G

چیپست اسنپدراگون جدید همچنین با پشتیبانی از واحد پردازش تصویر کوالکام Spectra ISP عرضه می‌شود که توانایی پردازش تصویر تا ۲ گیگاپیکسل در ثانیه را با پشتیبانی از وضوح حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسل دارد.

همچنین استفاده از مودم اسنپدراگون X53 که توانایی پشتیبانی از ۵G و باند فرکانسی ۶GHz را دارد لحاظ شده است. این مودم همچنین با پشتیبانی از Wi-Fi 6 عرضه می‌شود که سرعت ۲.۹Gpbs را ارائه می‌دهد. کوالکام اعلام نکرده که کدام گوشی اولین بار با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۷۸۲G عرضه می‌شود اما می‌توان احتمال داد که در روزهای آینده Honor 80 اولین گوشی با پشتیبانی از این SoC باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.