اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با هوش مصنوعی و شبکه ۵G رسما معرفی شد

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با قابلیت‌های هوش مصنوعی و شبکه ۵G توسط شرکت کوالکام معرفی شد. عملکرد پردازنده گرافیکی در این تراشه تا ۵۰% بهتر از نسل قبل شده است. این چیپست به زودی در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

تراشه Snapdragon 7 Gen 3 با پیشرفت‌های عمده در عملکرد هوش مصنوعی و پردازنده گرافیکی قوی‌تر وارد بازار می‌شود. با وجود گرافیک قوی این تراشه احتمالا شاهد تحول بازی‌های موبایلی خواهیم بود.

این تراشه با فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده و در مقایسه با نسل قبلی ۱۵ درصد سرعت بیشتری دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات اسنپدراگون ۷ نسل ۳

چیپست جدید شرکت کوالکام با نام Snapdragon 7 Gen 3 در مقایسه با نسل قبلی سی‌پی‌یو سریع‌تر و پردازنده گرافیکی قدرتمندتری دارد. این چیپست جدید با وجود موتور داخلی عصبی، هوش مصنوعی سریع‌تری دارد. بعضی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند پیش‌تر در مورد استفاده از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ صحبت کرده‌اند.

اسنپدراگون 7 نسل 3

اسنپدراگون 7 نسل 3

طبق گزارش شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۷ نسل ۳ (با شماره مدل SM7550-AB) بر اساس یک نود ۴ نانومتری ساخته شده است. این شرکت دقیقا مشخص نکرده که این تراشه در TSMC ساخته شده یا در Samsung Foundry.

Snapdragon 7 Gen 3 بر اساس طراحی ۴+۳+۱ ساخته شده است و شامل یک هسته اصلی با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز، سه هسته عملکرد با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف (هسته‌هایی که برای انجام وظایف سبک‌تر با مصرف انرژی کمتر طراحی شده‌اند) با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، این تنظیمات جدید عملکرد را تا ۱۵ درصد و بهره‌وری انرژی را تا ۲۰ درصد بهبود بخشیده‌اند. این تراشه با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5T و سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز و استاندارد ذخیره‌سازی UFS 3.1 تقویت می‌شود.

این شرکت در مورد NPU (واحدهای پردازش عصبی) گفت که NPU Hexagon داخلی این تراشه سرعت فرآیندهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد. پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ می‌تواند تصاویر گرافیکی را تا ۵۰ درصد سریع‌تر رندر کند و از ویژگی‌های بازی تراشه Snapdragon Elite مثل Qualcomm Game Quick Touch و Adreno HDR Fast Blend پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 7 نسل 3

اسنپدراگون 7 نسل 3

این تراشه می‌تواند قدرت مورد نیاز برای نمایشگرهای ۴K 60 هرتزی یا صفحه‌ نمایش‌های WFHD+ را با نرخ رفرش ۱۶۸ هرتز تأمین کند. همچنین از فرمت‌های HDR از جمله HDR10+، Dolby Vision و UltraHDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت صدا توسط تکنولوژی Snapdragon Sound بهبود پیدا می‌کند.

شرکت کوالکام تکنولوژی SoC خود را به پردازشگر تصویر سه‌گانۀ Spectra مجهز کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که این پردازشگر از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۴K HDR فیلمبرداری کند. Snapdragon 7 Gen 3 به گوشی‌ها اجازه می‌دهد به طور همزمان از سه سنسور دوربین استفاده کنند و خروجی AI Remosaic را به هم بچسبانند.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ برای قابلیت اتصال از سیستم Snapdragon X63 5G Modem-RF، Qualcomm FastConnect 6700 for Wi-Fi 6/6E،  Bluetooth 5.3 (aptX Voice, aptX Lossless and aptX Adaptive encoding) و NavIC پشتیبانی می‌کند.

شرکت‌های آنر و ویوو اعلام کرده‌اند که در اوایل ماه جاری گوشی‌های مجهز به Snapdragon 7 Gen 3 را عرضه خواهند کرد.

به نظر شما وجود این تراشۀ قدرتمند چه تأثیر بر استفاده روزمره شما از گوشی‌های هوشمند خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و برای آگاهی از جدیدترین اخبار تکنولوژی با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: ۹۱mobiles

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.