اسنپدراگون ایکس الیت بار دیگر مچ اینتل را خواباند؛ شکست پردازنده Core Ultra 7 155H

qualcomm snapdragon x elite three 653830f05641fa531bdc58d8

عملکرد پردازنده‌ها در فشرده‌سازی فایل در ۷Zip، کامپایل کد در ویژوال استودیو و تست گرافیکی ۳DMark Wild Life Extreme سنجیده شد. تصاویر نشان می‌دهند ایکس الیت با اختلاف کمی در ۷Zip دربرابر Core Ultra 7 برتری دارد و در ویژوال استودیو با اختلاف نسبتاً زیادی سریع‌تر است.

در آزمایش Wild Life Extreme که عملکرد گرافیکی را بررسی می‌کند، اسنپدراگون ایکس الیت توانست محتوا را با نرخ ۳۹ فریم‌برثانیه به تصویر بکشد که در برابر پردازنده‌ی تیم آبی با حدود ۳۴ فریم‌برثانیه برتری داشت.

مقالات مرتبط

در بنچمارک گیک‌بنچ ۶، اسنپدراگون ایکس الیت در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۲٬۷۷۴ و ۱۴٬۰۲۷ کسب کرد. Core Ultra 7 در همین بنچمارک در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب موفق به کسب ۲٬۴۰۱ و ۱۳٬۰۰۱ امتیاز شد. ایکس الیت در بخش تک هسته‌ای کمی پایین‌تر از M3 قرار می‌گیرد اما در بخش چند هسته‌ای حدود ۱۶ درصد سریع‌تر است.

بنچمارک‌هایی که تاکنون از اسنپدراگون ایکس الیت فاش شده‌اند، نشان می‌دهد که این پردازنده از مدل‌های رقیب عملکرد بهتری دارد. باید دید قیمت پردازنده جدید کوالکام چه تأثیری روی قیمت لپ تاپ در آینده خواهد گذاشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.