استودیو Rare پس از ۳۹ سال یک بازی برای کنسول پلی استیشن منتشر می‌کند

بازی Sea of Thieves گویا قرار است به اولین بازی استودیو Rare برای کنسول «پلی استیشن» (PlayStation) پس از ۳۹ تبدیل شود. گفتنی است این بازی انحصاری «ایکس باکس» (Xbox) قرار است برای PS5 عرضه گردد.

استودیو Rare سازنده سری بازی‌های Banjo-Kazoole و Perfect Dark تاکنون هیچ عنوانی برای کنسول شرکت «سونی» (Sony) نساخته است. اما به نظر می‌رسد همه‌چیز در تاریخ ۳۰ آوریل تغییر می‌کند، چون این استودیو بازی Sea of Thieves را راهی کنسول PlayStation 5 خواهد کرد.

این استودیو بریتانیایی با قدمت ۴۰ ساله هرگز محصولی برای سیستم‌های گیمینگ Sony تولید نکرده است. شرکت «نینتندو» (Nintendo) قبلاً صاحب استودیو Rare بود تا زمانی که شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) در سال ۲۰۰۲ این استودیو را خریداری کرد.

استودیو Rare در روستای توای‌کراس واقع شده است و به عنوان یکی از برترین توسعه‌دهنده‌های صنعت گیم به شمار می‌آید. گیمرها این استودیو را به دلیل تولید بازی‌های باکیفیت برای کنسول‌های «سوپر نینتندو» (Super Nintendo) و «نینتندو ۶۴» (Nintendo 64) می‌شناسند.

بازی استودیو Rare

همکاری استودیو Third King Games در توسعه بازی Sea of Thieves از استودیو Rare

عنوان Goldeneye 007 یکی از نمادین‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص است که تا به حال ساخته شده است و به اثبات این موضوع کمک کرد که این ژانر نه تنها در کنسول‌های خانگی قابل اجرا است، بلکه می‌تواند حتی موفق‌تر از پلتفرم PC ظاهر شود. البته تلاش‌های بعدی استودیو Rare آنچنان موفق نبودند؛ اما با این حال، بازی Sea of Thieves در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیون بازیکن دارد.

گفتنی است استودیو Rare به طور مستقیم روی پورت PS5 بازی Sea of Thieves کار نمی‌کند، بلکه توسط استودیو Third Kind Games ساخته می‌شود. استودیو Third King Games در پیام «توییتری» تایید کرد: «خوشحالیم که اعلام کنیم در حال همکاری با تیم فوق‌العاده با استعداد Rare هستیم تا بازی بسیار موفق Sea of Thieves را در ماه آوریل به PS5 بیاوریم». جالب است که ببینیم آیا پورت PS5 بازی Sea of Thieves همگام با نسخه‌های PC و Xbox است یا خیر؛ چون استودیو Rare به طور مرتب این نسخه را با محتوا و ویژگی‌های جدید به روز می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.