استودیو سازنده بازی Stranger Things تعطیل می‌شود

بر اساس جدیدترین گزارش، استودیو بازی‌سازی BonusXP که سابقه ساخت بازی ویدیویی «چیزهای عجیب و غریب» (Stranger Things) را در کارنامه خود دارد، پس از یازده سال تعطیل می‌شود. این استودیو در توسعه چند بازی با شرکت رسانه‌ای «نتفلیکس» (Netflix) همکاری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری GameSpot، استودیو بازی‌سازی BonusXP در پیام توییتری از تعطیل‌شدن استودیو خبر داد و گفت «فرایند دشوار توقف عملیات» را آغاز کرده است. توسعه‌دهندگان بازی Stranger Things با انتشار این پیام، بدین‌گونه طرفداران را بابت پایان کار استودیو مطلع کرد:

ما بسیار خوشحال هستیم که توانستیم به مدت یازده سال برای شما بازی بسازیم. ما در حال حاضر فرایند دشوار توقف عملیاتی خود را آغاز کردیم. همانطور که در متن توییتری مشاهده می‌کنید، اولویت ما اکنون پیدا کردن شغل برای همکاران‌مان است. کارفرمایان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پر کردن موقعیت‌های خالی، به آدرس info@bonusxp.com ایمیل بزنند.

استودیو بازی‌سازی BonusXP در سال ۲۰۱۲ در شهر «آلن» (Allen) ایالت «تگزاس» (Texas) تاسیس شد. این شرکت پس از گذشت مدت کوتاهی، چند بازی از جمله Monster Crew و Incorruptibles را ساخت. محبوبیت استودیو BonusXP با توسعه بازی موبایل Stranger Things: 1984 افزایش یافت. این بازی در سال ۲۰۱۷ در طی همکاری با شرکت «نتفلیکس» (Netflix) برای گوشی‌های همراه عرضه شد.

تعطیلی استودیو BonusXP

پایان کار استودیو BonusXP؛ سازنده بازی فصل سوم سریال Stranger Things

این استودیو سپس وظیفه ساخت بازی Stranger Things 3 را برعهده گرفت. این بازی هم‌زمان با شروع فصل سوم سریال مذکور در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های «ایکس باکس وان» (Xbox One)، «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4)، «نینتندو سوییچ» (Nintendo Switch)، کامپیوتر شخصی (PC) و گوشی‌های هوشمند منتشر شد. استودیو BonusXP سپس تصمیم گرفت یک بازی دیگر از یکی از سریال‌های شبکه Netflix تولید کند. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ بازی Dark Crystal: Age of Resistance Tactics را منتشر کردند که خود سریال پس از پخش یک فصل توسط Netflix کنسل شد.

استودیو BonusXP به طور دقیق مشخص نکرده که چرا فرایند عملیاتی خود را متوقف کرده است. اما گفتنی است تعطیلی استودیوهای بازی‌سازی در حال حاضر امری غیرطبیعی محسوب نمی‌شود. چند روز پیش، استودیو Vanpool که در توسعه سری بازی‌های Kirby نقش داشت، توسط شرکت Nintendo تعطیل شد. همچنین شرکت Amazon به‌تازگی تصمیم گرفت حدود ۱۰۰ کارمند از بخش بازی‌سازی خود را اخراج کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.