استودیو رمدی حق امتیاز بازی Control را خریداری کرد

استودیو توسعه‌دهنده «رمدی اینترتینمنت» (Remedy Entertainment) به طور رسمی اعلام کرد که حق امتیاز سری بازی Control را از شرکت ۵۰۵Games خریداری کرده و اکنون کنترل کامل روی این فرانچایز را دارد. برای مطالعه ادامه خبر فرانچایز گیمینگ Control همراه ما باشید.

استودیو «رمدی» در وبسایت مخصوص سرمایه‌گذاری خود اعلام کرد اکنون کلیه حقوق وابسته به نشر و بازاریابی بازی Control و تمام پروژه‌های آینده مربوط به این سری، از جمله بازی چندنفره Codename Condor و دنباله «کنترل» را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، استودیو Remedy از حالا به بعد تصمیم‌گیرنده نهایی ساخت و عرضه این مجموعه خواهد بود و می‌تواند به مانند «آلن ویک» (Alan Wake)، فرانچایز Control را به شکل طولانی‌مدت اداره کند.

گفتنی است شرکت ۵۰۵Games حق امتیاز عرضه پروژه‌های Control 2 و Condor (اثر مولتی‌پلیر) را در اختیار داشت؛ اما پس از فسخ قرارداد این شرکت با «رمدی» دیگر حقوقی در مورد این بازی‌ها ندارد. با این حال، شرکت ۵۰۵Games تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۴ وظیفه ناشری بازی اول Control را برعهده دارد و پس از آن این کمپانی دیگر حق توزیع و نظارت روی سری مذکور را نخواهد داشت.

حق امتیاز بازی Control

هزینه خرید حق امتیاز بازی Control و برنامه‌های آینده استودیو رمدی

حداکثر هزینه خرید حق امتیاز بازی Control توسط Remedy حدود ۱۷ میلیون یورو اعلام شده است؛ این معادل پولی است که شرکت ۵۰۵Games برای ساخت دو بازی بعدی «کنترل» پرداخت کرده بود. با این اوصاف، شرکت «رمدی» طبق توافق‌هایی که با این ناشر داشته، مجاز به کسر بخشی از این مبلغ است تا در مجموع هزینه کمتری پرداخت کند. این استودیو هزینه خرید را در طول ۱۲ ماه آینده در طی سه نوبت پرداخت خواهد کرد.

استودیو Remedy می‌گوید با این خرید، اکنون می‌تواند بازی جدید Control را توسط خود و به صورت مستقل یا از طریق همکاری با ناشر دیگر منتشر کند. این استودیو اعتقاد دارد با توجه به جایگاه کنونی فرانچایز شناخته‌شده Control و همچنین موفقیت غیرقابل انتظار بازی Alan Wake 2، در حال حاضر در موقعیت بهتری برای مذاکره قرار دارد و می‌تواند همکاری مناسبت‌تری جهت انتشار این بازی‌ها پیدا کند.

استودیو Remedy در حال حاضر روی توسعه بسته‌های الحاقی بازی Alan Wake 2 با نام‌های Night Springs و Lake House کار می‌کند که قرار است در سال جاری عرضه شوند. گویا بسته‌الحاقی Lake House قصد دارد ارتباطی با خط داستانی بازی Control پیدا کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.