استقبال از ساعت های هوشمند: افزایش ۱۲ درصدی در بازار جهانی

این یک واقعیت است که در مقایسه با چند سال قبل، مردم این روزها تمایل بیشتری به خرید ساعت و دستبند هوشمند پیدا کرده‌اند. آمارها نیز نشان می‌دهد که استقبال جهانی از ساعت های هوشمند بیشتر شده و در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل‌تر شاهد افزایش ۱۲ درصدی هستیم.

به تازگی موسسه تحقیقاتی Counterpoint گزارشی در رابطه با میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده که نشان می‌دهد فروش این دسته از گجت‌ها در سه دوره سه ماهه اول سال رشد چشمگیری داشته است. با این حال در سه ماهه چهارم سال (از ابتدای اکتبر تا آخر دسامبر) فروش این محصولات نسبت به سال قبل‌تر ۲ درصد کاهش داشته که این ناشی از سطح تورم و رشد آرام در هند بوده است.

پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲

اپل همچنان محبوب‌ترین برند تولیدکننده ساعت هوشمند به حساب می‌آید که ۳۴.۱ درصد از بازار را در اختیار خود گرفته است. پس از کوپرتینویی‌ها، سامسونگ با در اختیار داشتن ۹.۸ درصد از سهم بازار و هواوی با ۶.۷ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تقاضا برای ساعت‌های اپل واچ اولترا، اپل واچ سری ۸ و اپل واچ SE 2022 بیشتر از محصولات دیگر بوده است. جالب است بدانید که با وجود سهم ۳۴ درصدی بازار، اپل توانسته ۶۰ درصد از درآمد این مارکت را به خود اختصاص دهد.

میزان فروش ساعت‌های گلکسی سامسونگ ۱۲ درصد افزایش داشته اما درآمد این شرکت تنها ۰.۵ درصد بیشتر شده است. فروش هواوی با ۱% افت همراه بوده، در حالیکه درآمد آن‌ها ۲۰ درصد بالاتر رفته است. برندهای هندی تولیدکننده گجت‌های پوشیدنی مانند Noise و Fire Boltt به لطف بازار خانگی بزرگی که در اختیار دارند توانسته‌اند خیلی سریع خود را به رتبه چهارم و پنجم فروش در بازار جهانی برسانند. برندهای دیگر مانند Garmin، Amazfit و boat همه در حدود ۴ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند و Fitbit در رتبه دهم قرار گرفته است و شیائومی در رتبه یازدهم.

استقبال از ساعت های هوشمند: افزایش 12 درصدی در بازار جهانی

اگر بخواهیم براساس منطقه جغرافیایی نگاهی به آمار کانترپوینت داشته باشیم، می‌بینیم که آمریکای شمالی با ۲۹% بزرگترین بازار برای ساعت‌های هوشمند است. هند در سال ۲۰۲۲ رشد فوق‌العاده‌ای داشته و حالا دومین نقطه در فروش ساعت هوشمند است. پس از آن چین در رتبه سوم قرار دارد.

استقبال از ساعت های هوشمند: افزایش 12 درصدی در بازار جهانی

ساعت‌های کمتر از ۱۰۰ دلار بیشترین طرفدار را در سال ۲۰۲۲ داشتند و چیزی در حدود ۳۵ درصد از سهم بازار به آن‌ها اختصاص داشت. البته بخش ساعت‌های هوشمند بالای ۴۰۰ دلار هم به لطف وجود محصولاتی چون Apple Watch Series 8 و Apple Watch Ultra شاهد رشد ۱۲۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ بودیم.

آیا شما از گجت‌هایی مانند ساعت و دستبند هوشمند استفاده می‌کنید؟ برند محبوب شما در این بازار کدام است؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.