استقبال از دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه عرب هلث

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت گفت: در نمایشگاه «عرب هلث ۲۰۲۴» که پرمخاطب تر از سال های گذشته و با استقبال بی نظیر بازیگران و دست اندرکاران حوزه تجهیزات پزشکی برگزار شد ۱۰ شرکت دانش بنیان از ایران حضور داشتند که با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شدند.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چهل و نهمین دوره‌ نمایشگاه عرب هلث، ۹ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد.

محصولات تجهیزات پزشکی، تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی، تجهیزات و وسایل تشخیص طبی، فناوری های فیزیوتراپی، فناوری های ارتوپدی، لوازم و کالاهای مورد مصرف بیمارستان ها، محصولات و خدمات جراحی فناوری اطلاعات، ارتباطات در مورد مراقبتهای بهداشتی، خدمات مشاوره ای در مورد مراقبت های بهداشتی، مدیریت تسهیلات، خدمات پزشکی ، رادیولوژی  و … از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه و ارائه شد و ۱۰ شرکت ایرانی در حوزه‌های مختلف داروسازی، تجهیزات و فناوری‌های پزشکی نیز در قالب پاویون ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

شرکت‌های مهندسی پزشکی نوین (نوین مد)، فرآورده بافت ایرانیان، آرمان تجهیز مدیسا (آرامد)، تولیدی گرانول معصوم، داروسازی ثامن، نوآوران داده سلامت پیشرو و اطلاع‌رسانی پیوند داده‌، آرسیس و اورتینو، مهندسی کاوندیش سیستم، زمهریر و کیتوتک شرکت‌های ایرانی هستند  که در این پاویون، محصولات و دستاوردهای خود را عرضه کرده‌اند.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت، در خصوص فرصت هایی که این نمایشگاه برای جامعه پزشکی و سلامت به دنبال می تواند داشته‌ باشد، گفت: نمایشگاه عرب هلث فرصت بسیار خوبی برای مسئولان، فناوران و تجار کشور است تا هم از آخرین فناوری‌های جهان باخبر شوند و هم اینکه بدانند تا چه حد با استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند به سلامت جامعه کمک کنند.

وی داد: امسال نمایشگاه عرب هلث با استقبال بی نظیر بازیگران و دست اندرکاران حوزه تجهیزات پزشکی مواجه شده بود که بالغ بر سه هزار و ۴۵۰ شرکت در نمایشگاه حضور داشتند. با اقدام خوبی که امسال صورت گرفت، هم افزایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی منجر به حمایت از تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان ایرانی جهت حضور در نمایشگاه عرب هلث شد که استقبال بسیار خوبی از شرکت های ایرانی صورت گرفته و شرکت ها از فرصتی که فراهم شده، اظهار رضایت داشتند.

به گفته قانعی، آشنایی شرکت‌های ایرانی با پیشرفت‌های دنیا حتما می‌تواند روی برنامه‌ریزی برای آینده موثر باشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت، همچنین، عرب هلث ۲۰۲۴ را  نسبت به ۱۰ سال پیش، بسیار پیشرفته تر ارزیابی کرد و تصریح کرد: نمایشگاه ۲۰۲۴ عرب هلث رشد سریع و عجیبی داشته و به نظر می‌رسد بزرگترین نمایشگاه در این حوزه در دنیا باشد.

وی در پایان اظهار داشت: بر اساس بازدید صورت گرفته و بازخورد شرکت های حاضر، می‌توانیم سال آینده حضور تعداد بیشتری از شرکت‌ها را داشته باشیم و ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات ایران و همکاری فناورانه فراهم کرد که لازمه آن سیاست‌گذاری دقیق و هدفمند است.

گفتنی است نمایشگاه عرب هلث دبی که به آن نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی نیز گفته می‌شود در فهرست بزرگترین نمایشگاه‌های پزشکی جهان، موفق به کسب رتبه‎‌‌ دوم شده است. این نمایشگاه، هر ساله به مدت چهار روز در دبی برگزار می‌شود و طیف وسیع و گسترده‌ای از محصولات و خدمات حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت را ارائه می‌دهد.

نوشته استقبال از دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه عرب هلث اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.