استفاده بهینه از سیری جدید به میکروفون پیشرفته‌تر در آیفون ۱۶ نیاز دارد

110764 966

اپل برای استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های آیفون نیاز به استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندتر خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمالاً آیفون ۱۶ و مدل‌های مربوط به آن دارای میکروفون‌های بهبود یافته با نویزگیر قوی‌تر نسبت به نسل‌های قبلی خواهد بود. بهبود در میکروفون‌ها نیز به غیر از وضوح بالاتر صدا شامل عملکردهای بهینه در iOS 18 ویژگی‌های مربوط به آن است.

طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده در اینده شاهد بهبود دقت سیری به عنوان دستیار صوتی اپل خواهیم بود. زیرا در iOS 18 ویژگی‌های هوش مصنوعی متعددی عرضه می‌شود و به همین دلیل سیری نیز باید به صورت هوشمندانه‌تر طراحی و مورد استفاده قرار بگیرد.

گزارش آمده است میکروفون‌های ارتقا یافته همراه با پردازنده عصبی بهتر در چیپ‌های A18 و A18 Pro پرو تنها مدل‌های آیفون ۱۶ می‌توانند از برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 پشتیبانی کنند. در منابع خبری مختلف نیز این تغییرات گزارش شده و احتمالاً تنها سری آیفون ۱۶ به این قابلیت‌ها مجهز خواهند بود.

مینگ چی کو تحلیلگر بازار اپل نیز پیش از این به میکروفون‌های ارتقا یافته و استفاده شده در مدل‌های آیفون ۱۶ اشاره کرده و گفته بود این میکروفون‌ها می‌توانند تجربه استفاده از سیری را به طور قابل توجهی بهبود دهند. همچنین به گفته وی این میکروفون‌ها دارای قابلیت نویز کنسلینگ بهتری بوده و در مقابل آب مقاومت بیشتری خواهند داشت.

در جلسه مربوط به گزارش مالی اپل نیز تیم کوک به تمرکز اپل روی توسعه هوش مصنوعی مولد اشاره شد. وی اعلام کرد جزئیات مربوط به این هوش مصنوعی را در همین سال میلادی منتشر خواهد کرد. احتمالا در iOS 18 شاهد قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی و اضافه شدن آن به برنامه‌های اپل از قبیل iMessage ،Apple Music و Health خواهیم بود. اپل احتمالا از iOS 18 و سری آیفون ۱۶ در مراسم WWDC ژوئن رونمایی خواهد کرد. باید تا آن زمان منتظر ماند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.