استفاده از ChatGPT برای پیش بینی تغییرات بازار سهام

im 693111

یک استاد امور مالی مدعی شد با استفاده از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT می توان برای پیش بینی قیمت سهام استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استاد دانشگاه فلوریدا می گوید چت بات ChatGPT توانایی بالایی در پیش بینی تغییرات بازار سهام دارد. این چت بات که از زمان معرفی تاکنون در حوزه های مختلف خبرساز بوده است. بسیاری از کاربران از این فناوری در زمینه هایی مانند نوشتن مقالات، نوشتن ایمیل، کدنویسی و دیگر ویژگی های کاربردی استفاده کرده اند.

طبق گزارش منتشر شده در فیوچریسم، هوش مصنوعی ChatGPT حتی ممکن است بتواند در بخش های مالی مورد استفاده قرار بگیرد. آلخاندرو لوپز لیرا، استاد دانشگاه فلوریدا اعلام کرد مدل های زبانی بزرگ مانند GPT قادر هستند قیمت سهام را در بازار پیش بینی کنند.

در صورت صحت این ادعا، قابلیت مورد نظر از ویژگی های جذاب هوش مصنوعی خواهد بود که ممکن است با پیامدهای اقتصادی مهم همراه باشد. لیرا طی مقاله ای در مورد ChatGPT اعلام کرد این فناوری در پیش بینی جهت حرکت قیمت سهام تبحر دارد. در واقع هوش مصنوعی تنها با تجزیه و تحلیل سرفصل ها می تواند باعث بازدهی سرمایه گذاری شود.

البته آزمایش انجام گرفته توسط لیرا با محدودیت های زیادی از طرف ChatGPT همراه بوده است. به عنوان مثال این فناوری بدون تجزیه و تحلیل قیمت های هدف پیش بینی های خود را انجام داده است. همچنین تمایل بسیار زیاد این هوش مصنوعی در محاسبات اشتباه پیش بینی ها را با مشکل مواجه می کند. به گفته لیرا استفاده همزمان معامله گران و سرمایه گذاران از این فناوری باعث از بین رفتن سود در بازار و مزیت استفاده از این فناوری خواهند شد. البته استفاده از هوش مصنوعی کارآمدی بازار را افزایش می دهد و به همین دلیل بازدهی آن کاهش می یابد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.