استفاده از یک استاندار شارژ بی سیم یکپارچه برای دستگاه‌های اندرویدی

AnyConv.com Belkin MagSafe Products 920x613 1

در نمایشگاه CES 2023 امسال از نسل دوم استاندارد شارژ Qi به نام Qi2 رونمایی شد. در این استاندارد برخی ویژگی های مربوط به شارژ بی سیم مگ سیف اپل وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کنسرسیوم شارژ بی سیم WPC تلاش دارد تا با االهام از شارژ بی سیم مگ سیف اپل یک استاندارد شارژ برای دستگاههای اندرویدی بسازد. فناوری جدید Qi2 قرار است جایگزین استاندارد قبلی شود که بیش از ۱۳ سال از عمر آن می گذرد. در این استاندارد جدید که شباهت زیادی به شارژ بی سیم مگ سیف دارد از آهنربا و سیم پیچ های شارژ بی سیم استفاده شده است.

در استاندارد Qi2 سیستمی به نام Magnetic Power Profile وجود دارد که وظیفه آن اطمینان از اتصال درست شارژر به دستگاهها است تا بتواند شارژی سریع و بهینه ارائه کند. همچنین این استاندارد می تواند در آینده برای سازگاری بین برندهای مختلف استفاده شود.

پل استروسیکر، مدیر بخش اجرایی در WPC در مورد این موضوع می گوید: اتلاف انرژی مربوط به جفت نشدن دستگاه و شارژر در هماهنگی بی نقص Qi2 وجود ندارد و این باعث بهینگی انرژی خواهد شد. همچنین با استفاده از این شارژر میزان زباله های الکترونیکی کاهش خواهد یافت. زیرا دیگر خرابی سیم شارژر و یا کابل ها وجود ندارد و نیاز به تعویض نخواهد بود.

اولین نسخه از این شارژر در سال جدید برای پشتیبانی از شارژ ۱۵ پاتی رونمایی می‌شود. همچنین از قابلیت های دیگری مانند تشخیص اشیا خارجی نیز بهره مند خواهد بود. از دیگر قابلیت های آن می توان به ایمنی بیشتر، افزایش سرعت ، عدم آسیب به محصولات الکترونیکی و افزایش عمر باتری اشاره کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.