استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص ناهنجاری های قفسه سینه

213281

محققان از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کردند که می تواند با بررسی عکس های اشعه ایکس از قفسه سینه بیماران ناهنجاری های مربوط به قفسه سینه را در آنها تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تشخیص بیماری از روی عکس های اشعه ایکس و شناسایی ناهنجاری های قفسه سینه در پزشکی بسیار با اهمیت است. بیماری هایی مانند سرطان ریه، آمفیزم، ذات الریه، بیماریه های قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر از این طریق شناسایی می شوند.

محققان با استفاده از هوش مصنوعی ابزار جدیدی توسعه داده اند که با کمک آن تشخیص بیماری با سرعت بیشتری انجام میشود. به گفته این محققان این ابزار جدید دقتی مشابه رادیولوژیست های دارای گواهی بالینی دارد. طبق ادعای انجمن کالج های پزشکی تا سال ۲۰۳۳ بیمارستان های ایالات متحده تعداد رادیولوژیست های مورد نیاز حدود ۴۱ هزار نفر کمتر خواهد بود.

محققان در آزمایش های خود از این سیستم روی ۱۵۲۹ بیمار استفاده کردند. در طول مطالعه از یک برنامه هوش مصنوعی تجاری مجزا برای عکس برداری از بیماران توسعه دادند. این سیستم می تواند عکس ها را در دسته بندی های طبیعی با اطمینان بالا، طبیعی و عادی قرار می دهد. در این آزمایش تنها یک داده منفی ثبت شد که مربوط به یک بیمار ۴۴ ساله بود. این فرد با وجود بیماری توسط این سیستم سالم تشخیص داده شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.