استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی نیویورک ممنوع شد

نیویورک دستور ممنوعیت تیک تاک (TikTok) را در دستگاه‌های دولتی متعلق به شهر صادر کرد. حالا آژانس‌ها ملزم هستند که این برنامه را ظرف ۳۰ روز آینده حذف کنند.

این دستورالعمل روز چهارشنبه پس از بررسی توسط فرماندهی سایبری نیویورک صادر شد. یکی از مقامات شهری ادعا کرد که تیک تاک تهدیدی امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر محسوب می‌شود. حالا کارمندان شهر از دانلود یا استفاده از برنامه و همچنین دسترسی به وب‌سایت تیک‌تاک در هر دستگاه متعلق به شهر منع می‌شوند.

سخنگوی تالار شهر نیویورک روز چهارشنبه در بیانیه‌ای به The Verge گفت: در حالی که رسانه‌های اجتماعی در ارتباط‌دادن مردم نیویورک با یکدیگر عالی هستند، ما باید اطمینان حاصل کنیم که همیشه از این پلتفرم‌ها به شیوه‌ای امن استفاده می‌کنیم. فرماندهی سایبری نیویورک به طور منظم اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های شهروندان نیویورک بررسی و به‌روزرسانی می‌کند.

سخنگوی نیویورک به دستورالعمل‌های دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده اشاره کرد که براساس آنها استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی ممنوع است. او همچنین به قانون فدرال مبنی‌بر ممنوعیت این برنامه که در اوایل سال جاری تصویب شد، اشاره کرد.

تلاش کنگره ایالات متحده آمریکا برای ممنوعیت تیک‌تاک

استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی نیویورک ممنوع شد

برای بیش از سه سال، کنگره تلاش کرده است تا قوانینی را برای ممنوعیت تیک‌تاک در سراسر کشور اعمال‌ کرده و ثابت کند که این برنامه و مالک چینی آن، ByteDance، می‌توانند از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده کنند.

تعدادی از ایالت‌های ایالات متحده استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرده‌اند، اما فرمانداران اخیراً تلاش کرده‌اند از این هم فراتر بروند. در ماه مه، فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، لایحه‌ای را امضا کرد که این برنامه را در کل ایالت ممنوع می‌کند و به اولین ایالتی تبدیل می‌شود که این کار را انجام می‌دهد. مدت کوتاهی پس از امضای لایحه قانونی، کاربران تیک‌تاک و خود شرکت از ایالت شکایت کردند و استدلال کردند که این لایحه حقوق آزادی بیان شهروندان مونتانا را نقض کرده است.

طبق گفته اتحادیه تایمز در اوایل سال جاری، ایالت نیویورک تیک‌تاک را در سال ۲۰۲۰ از طریق سیاست داخلی منع دانلود و استفاده از آن در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد. این سیاست همچنان به تعداد انگشت‌شماری از پلتفرم های روابط عمومی نیویورک اجازه می‌داد از این برنامه برای اهداف بازاریابی استفاده کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.