استفاده از انگور به جای شیرین کننده های مصنوعی

رئیس دانشگاه ملی ملایر از عقد تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت مطرح برای استفاده از انگور در نوشیدنی‌ها به جای مصنوعات شیرین‌کننده خبر داد و گفت: همراهی و حمایت از کشاورزان برای اجرای طرح فراز نیز از دیگر اقدامات در حال انجام در این حوزه است.

دکتر ابراهیم محمدی‌منش از دریافت مجوزهای اولیه برای احداث یک مرکز تحقیقاتی و کارخانه تولید سرم سازی و ملحقات آن اطراف بخش سامن خبر داد و مطرح کرد: در حوزه انگور و کشمش نیز دو طرح تحقیقاتی در مرحله نهایی امضای قرارداد است.

وی با بیان اینکه چند شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه با رویکرد گیاهان دارویی مشغول به فعالیت هستند، افزود: طبق تفاهم نامه مشترک دانشگاه با پارک علم و فناوری استان، مرکز رشد شهرستان ملایر با عنوان مرکز رشد و نوآوری، در دانشگاه مستقر شده و واحدهای فناور این مرکز می‌توانند به صورت رایگان از فضای دانشگاه به عنوان کارگاه استفاده کنند.

محمدی‌منش همچنین از افزایش دو و نیم برابری بودجه پژوهشی دانشگاه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال ۱۵ درصد بودجه دانشگاه مختص بخش پژوهشی است که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از شش برابر افزایش یافته است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه ملایر، وی با اشاره به اینکه سه درصد بودجه دانشگاه به بخش فرهنگی اختصاص یافته است، افزود: این درصد نسبت به سال گذشته دو برابر و نسبت به ۱۴۰۰ شش برابر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه ملی ملایر همچنین از راه اندازی دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت، انعقاد شش تفاهم‌نامه و سند همکاری با صنایع مختلف و بازدید علمی از صنایعی از جمله شرکت کیان کرد و فروسیلیس خبر داد و مطرح کرد: ۱۷ طرح پژوهشی ارتباط با صنعت منعقد شده است.

نوشته استفاده از انگور به جای شیرین کننده های مصنوعی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.