استفاده از استارلینک برای استخراج رمزارز

توسط

در

براساس ادعای رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین نصر کشور، بسیاری از افرادی که در ایران، غیرقانونی مشغول ماینینگ هستند؛ از اینترنت استارلینک استفاده می‌کنند.

افشین آشوری، رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین نصر کشور در گفت‌وگو با یک رسانه، درباره چالش‌های استخراج رمزارز در ایران صحبت کرده ولی در بخش‌هایی، ادعای جالبی درباره ماینینگ با استارلینک دارد.

او می‌گوید: «بسیاری از افرادی که به صورت غیرقانونی استخراج رمزارز می‌کنند؛ از اینترنت استارلینک استفاده می‌کنند.»

آشوری برای اثبات ادعای خود نیز به آمارهای استخراج رمزارز در مهر ماه سال گذشته، اشاره می‌کند که اینترنت داخلی ایران، اختلال شدیدی داشت.

رئیس کمیسیون رمزارز می‌گوید هزینه‌های ماینینگ غیرقانونی در ایران بسیار پایین‌تر و ارزان‌تر از ماینینگ قانونی است. او می‌گوید میزان مصرف غیرقانونی برق برای استخراج رمزارز به ۲۵۰۰ مگاوات رسیده است.

افشین عاشوری

افشین عاشوری

به گفته عاشوری، تعرفه‌گذاری برق و گاز، صنعت استخراج رمزارز ایران را به خاک سیاه نشانده است. مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف غیرقانونی برق برای استخراج رمزارز را حدود هزار مگاوات بر ساعت می‌داند.

او استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک را نشانه دیگر تمایل زیاد به ماینینگ غیرقانونی می‌داند.

چرا استارلینک برای رمزارز؟

جالب است در حالی رئیس کمیسیون رمزارز مدعی استفاده گسترده از اینترنت استارلینک است که هنوز در ایران، استفاده از استارلینک تایید رسمی نشده است.

تنها چند خبر جسته و گریخته و آمارهایی مانند فعال بودن ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ترمینال استارلینک در ایران منتشر شده است.

اگر ادعای افشین آشوری، رئیس کمیسیون رمزارز نصر کشوری درست باشد؛ باید هزاران ترمینال استارلینک در ایران فعال باشند.

مخفی ماندن و دسترسی به اینترنت آزاد، یک روی سکه است ولی روی دیگر آن، هزینه‌های سرسام‌آور خرید و نصب و راه‌اندازی استارلینک در ایران است.

بعید است یک کاربر خانگی معمولی بتواند هزینه‌های ورود تجهیزات و ترمینال استارلینک به ایران را تقبل کند تا مشغول استخراج رمزارز باشد.

در ایران، اینترنت‌هایی مانند فیبرنوری یا TDLTE برای ماینینگ مناسب هستند و حتی اینترنت رادیویی نیز با هزینه‌های بالایی که دارد؛ جوابگوی کارهای استخراج رمزارز هست ولی رفتن سراغ اینترنت استارلینک، فقط یک دلیل دارد و آن ناشناس باقی ماندن است.

درباره اینترنت مناسب ماینینگ، توجه شما را به دو مقاله زیر جلب می‌کنیم:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.