استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 ظرف ۸ ماه یونیکورن شد!

ارزش استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 در مدت کمتر از ۸ ماه به ۱ میلیارد دلار رسیده است. این استارتاپ چینی هوش مصنوعی Yi-34B را معرفی کرده است.

استارتاپ AI.01 حدود ۸ ماه پیش توسط کای-فو لی، مدیر سابق گوگل چین و نویسنده کتاب AI Superpowers تاسیس شد. این استارتاپ چینی توانست ظرف همین مدت کوتاه با جذب سرمایه، به ارزش ۱ میلیارد دلار برسد و تبدیل به یک یونیکورن شود. به نظر شرکت Alibaba یکی از سرمایه گذاران این استارتاپ است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 هوش مصنوعی جدید خود را معرفی کرد!

امروز استارتاپ ۰۱.AI اولین مدل هوش مصنوعی متن‌باز خود را برای رقابت با LLaMA متا معرفی کرد. این مدل هوش مصنوعی با ۳۴ میلیارد پارامتر آموزش داده شده است. به گفته بلومبرگ، این مدل AI از برخی جهات نسبت به رقبای خود در بازار عملکرد بهتری دارد.

این موضوع را پلتفرم رده‌بندی شرکت Hugging Face نیز که عملکرد مدل‌های زبانی بزرگ را در زمینه‌های مختلف آزمایش می‌کند تائید کرده و اعلام کرده هوش مصنوعی Yi-34B در میان مدل‌هایی که در دسته از پیش تعلیم‌یافته (Pre-trained) قرار می‌گیرند، در جایگاه اول قرار دارد.

کای-فو لی گفته است:

«Llama 2 استاندارد طلایی بازار بوده و به جامعه متن‌باز کمک زیادی کرده است. ما می‌خواهیم یک جایگزین برتر را نه‌تنها برای چین، بلکه برای بازار جهانی فراهم کنیم.»

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 ظرف 8 ماه یونیکورن شد!

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 ظرف 8 ماه یونیکورن شد!

مؤسس این استارتاپ نسبت به تحریم‌های چین توسط آمریکا و عدم دسترسی آن‌ها به تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا ابراز تأسف کرده اما به نظر می‌رسد این شرکت به‌اندازه کافی تراشه ذخیره کرده تا در آینده به مشکل نخورد و بتواند نیازهای خود را برطرف کند.

شرکت‌های زیادی در چین در حال حاضر تلاش می‌کنند تا در بازار هوش مصنوعی حضور داشته باشند. یکی از این شرکت‌ها، بایدو بوده که با موتور جستجوی خود شناخته می‌شود و مدل زبانی بزرگ Ernie را دارد و رقیب وی OpenAI محسوب می‌شود. همچنین، علی‌بابا حداقل سه استارتاپ را در این حوزه حمایت می‌کند که یکی از آنها AI.01 است.

با وجود تمام محدودیت‌ها برای کشور چین، این استارتاپ در کمتر از یکسال تبدیل به یک یونیکورن شده است؛ این در حالی بوده که استارتاپ‌های ایرانی به دلیل مشکلات موجود بسیار از این هدف دور هستند.

در گذشته، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم امیدوار بود تا پایان کار دولت قبلی، ۵ یونیکورن در کشور تشکیل شود، اما این هدف تحقق نیافت. حال نیز علی‌بابا وزارت علوم و فناوری، تلاش می‌کند تا طی سه سال آینده ۱۰ یونیکورن جدید را در ایران ایجاد کند. بنابراین تنها باید صبر کرد و دید آیا این هدف محقق می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره‌ی تبدیل شدن استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 به یونیکورن در کمتر از یکسال چیست؟ به نظر شما وزارت علوم و فناوری ایران می‌تواند طی زمان وعده داده شده ۱۰ یونیکورن جدید در کشور ایجاد کند؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.