استارت‌آپ‌ نانویی برای توسعه نانوحسگر حمایت مالی گرفت

دفتر معاون رئیس تحقیقات و نوآوری در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون سه جایزه صندوق تجاری (CGF) را به مبلغ بیش از ۲۰۰،۰۰۰ دلار برای کمک به اعضای هیئت علمی در توسعه بیشتر فناوری جدید اعطا کرده است. یکی از این جوایز به یک استارت‌آپ نانویی رسید.

به گزارش سیناپرس، برنامه CGF، که در سال ۲۰۲۲ با بودجه مجلس قانونگذاری ایالتی تأسیس شده است، به دانشکد‌ها کمک می‌کند تا مفاهیم علمی خود را از آزمایشگاه به بازار ببرند.

کیت سی میلر، معاون رئیس بخش تحقیق و نوآوری دانشگاه تگزاس گفت: «این دانشگاه متعهد به تقویت فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و تجاری‌سازی است. هدف از این کمک‌های مالی حیاتی CGF، پیشبرد تحقیقات مربوط به فناوری در مراحل اولیه به منظور رشد تعداد فناوری‌ها در این دانشگاه است. هدف ما افزایش توانایی دانشکده‌ها در توسعه و مجوز بیشتر فن آوری‌های آنها از طریق سرمایه‌گذاری های خصوصی یا بودجه عمومی است.»

سه دریافت‌کننده جایزه عبارتند از:

  • جورجیوس الکساندراکس ۶۰،۰۰۰ دلار برای توسعه و تجاری سازی بیشتر فناوری خود برای ایجاد یک نانوحسگر فوق‌العاده حساس مقیاس پذیر برای کنترل کیفیت دریافت کرد. هدف از این نانوحسگرها فراهم کردن کنترل کیفیت در تولید مواد زیستی، نانوذرات و ترکیبات درمانی مبتنی بر ویروس برای اطمینان از نتایج درمانی مناسب و مداوم است. الکساندراکیس استارتاپی به نام ادونس نانولیتیکس (Adavance Nanolytics Inc) را تأسیس کرد و قصد دارد این فناوری را در یک زیرساخت تولیدی به تولید انبوه برساند.
  • استاد فیزیک، وی چن برای پروژه تولید نانوذرات مس-سیستامین۶۵۵۳۴ دلار دریافت کرد. این ترکیب به عنوان یک کاتالیزور کارآمد برای تصفیه PFA استفاده می‌شود. (PFA ها مواد شیمیایی هستند که آب را آلوده می کنند.) تقریباً ۲ میلیون تن ضایعات حاوی این مواد هر روز وارد منابع آبی می شوند. در نتیجه، مواد شیمیایی سمی PFA در آب آشامیدنی شهرهای بزرگ یافت می‌شود. هنگام مصرف آب، PFA در خون، کلیه و کبد جمع شود و منجر به اثراتی نظیر کلسترول بالا و سرطان می‌شود. تحقیقات چن یک روش جدید برای از بین بردن PFAها از آب ارائه کرده است.

به نقل از ستاد توسعه نانو، موتو ویجسوندار، دانشمند بخش فناوری‌های زیست پزشکی در دانشگاه تگزاس در موسسه تحقیقاتی آرلینگتون، برای پیشنهاد خود برای توسعه صندلی هوشمند برای افرادی که از صندلی های چرخدار استفاده می‌کنند، جایزه ۸۳۱۷۷ دلار دریافت کرد. به دلیل نشستن طولانی مدت، افرادی که از صندلی‌های چرخدار استفاده می کنند در معرض خطر صدمات فیزیکی هستند که هزینه آن برای سیستم بهداشتی آمریکا ۱۰ میلیارد دلار در سال است. فناوری موتو ویجسوندار به افرادی که از صندلی های چرخدار استفاده می‌کنند کمک می‌کند با استفاده از داده های زمان واقعی خطر شیوع زخم فشاری را کم کنند.

نوشته استارت‌آپ‌ نانویی برای توسعه نانوحسگر حمایت مالی گرفت اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.