از میامی تا پروتاگونیست زن؛ همه‌ی شایعاتی که در مورد GTA 6 می‌دانیم

باورش سخت است که Grand Theft Auto 5 در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. این بازی مربوط به دو نسل قبل است و کمپانی راک‌استار گیمز (Rockstar Games) از آن زمان تاکنون تنها یک بازی جدید بزرگ یعنی رد دد ریدمپشن ۲ را منتشر کرده است. اینکه بگوییم برای انتشار ششمین نسخه از سری جی‌تی‌ای بیش از حد انتظار کشیده‌ایم، کاملاً منطقی است و ظاهراً راک‌استار نیز بالاخره با این موضوع موافقت کرده است.

راک‌استار در اوایل سال ۲۰۲۲ تایید کرد که نسخه‌ی جدید Grand Theft Auto رسما در حال توسعه است و در ۸ نوامبر سال جاری نیز اعلام کرد که در ماه دسامبر، اولین تریلر بازی را منتشر خواهد کرد. با این حال چند روز پیش به‌صورت دقیق اعلام شد که اولین تریلر این بازی در سه شنبه‌ی این هفته منتشر می‌شود. انتشار این تریلر همزمان با ۲۵ سالگی استودیو خواهد بود و طرفداران بسیاری منتظرند ببینند که پیش‌بینی‌هایشان در مورد داستان، شخصیت‌ها و دنیای بازی تا چه حد درست بوده است. حال در این مقاله به تمامی شایعات پیرامون بازی خواهیم پرداخت.

بازی جی‌تی‌ای 6

داستان

در حالی که برای پیش‌بینی هر نوع پیچیدگی داستانی GTA 6 خیلی زود است، اگر شایعات لوسیا و جیسون صحت داشته باشند، پس این شایعه که پویایی رابطه به سبک بانی و کلاید آن‌ها روایت را شکل می‌دهد، قطعاً منطقی است. در حالی که سرقت از بانک و فرار از دست پلیس برای طرفداران چیز جدیدی نیست، بسیاری از مأموریت‌‎ها به طور بالقوه می‌توانند حول این دو فعالیت بچرخند. اینکه آیا این بدان معنی است که داستان آن‌ها مانند بانی و کلاید به مرگ ختم می‌شود یا نه، باید منتظر ماند و دید.

در این میان، شایعات اولیه حاکی از آن بود که بازی در دهه‌ی ۱۹۸۰ می‌گذرد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا شهری با محوریت میامی را کشف کنند. این می‌تواند به معنای حضور وایس سیتی که مبتنی بر میامی است یا حتی خود میامی باشد زیرا هر دو در دنیای GTA وجود دارند. شایعات بعدی ادعا کردند که GTA 6 در واقع در وایس سیتی امروزی اتفاق خواهد افتاد. فیلم‌های لو رفته از بازی در یک دوره‌ی زمانی مدرن‌ و به نظر می‌رسد در منطقه‌ای شبیه فلوریدا اتفاق می‌افتد. با توجه به میزان اطلاعاتی که به این موضوع اشاره دارد، به نظر می‌رسد که GTA 6 حداقل تا حدی در وایس سیتی جریان داشته باشد.

با این حال، GTA 6 ممکن است محدود به یک مکان نباشد. یکی از مهم‌ترین شایعات در مورد بازی این است که گیمرها می توانند وایس سیتی را ترک کنند و منطقه‌ی گسترده‌ای با اندازه‌ای نامشخص را کشف کنند. در واقع گیمرها می‌توانند بخش قابل توجهی از آب اقیانوس‌ها را کاوش کنند یا حتی احتمالاً از قاره‌های مختلف بازدید کنند. با در نظر گرفتن این شایعات، نظریه‌پردازان در حال حاضر در مورد اینکه آیا این مکان‌های بین المللی بخشی از بازی اصلی خواهند بود یا در نهایت از طریق بسته‌های الحاقی ارائه می‌شوند، اختلاف نظر دارند. از طرفی در این نسخه احتمالاً شاهد مکان‌های داخلی بیشتری برای کاوش باشیم و راک‌استار بیش از عظمت نقشه روی جزئیات بیشتر آن کار کند.

شخصیت‌های اصلی

Grand Theft Auto 6

بیشتر ادعاها و شایعات فعلی پیرامون GTA 6 از لو رفتن کلیپ‌هایی از نسخه‌ی اولیه‌ی بازی که در سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد سرچشمه می‌گیرد. در واقع ۵۰ دقیقه ویدیو بین ۹۰ کلیپ تقسیم شده منتشر شد. جیسون شرایر، روزنامه نگار مشهور بازی، با راک استار تماس گرفت و تأیید کرد که ویدیوهای منتشر شده واقعی و مربوط به نسخه‌های ابتدایی بازی در اوایل توسعه‌اش هستند.

مسلماً بزرگترین بمبی که جامعه‌ی طرفداران GTA را به لرزه درآورد، این گزارش بلومبرگ بود که فاش کرد قهرمانان بازی قرار است که دو نفر شبیه بانی و کلاید که لوسیا و جیسون نام دارند، باشند. با فرض صحت این موضوع، این یک تغییر قابل‌توجه است، زیرا اولین باری است که راک‌استار یک پروتاگونیست زن را در یک بازی از این سری قرار می‌دهد. لوسیا به عنوان یک زن اسپانیایی با تبار آمریکای لاتین گزارش شده است، این در حالی است که جیسون مرد سفیدپوستی است که پیش بینی می‌شود در اواخر دهه‌ی ۲۰ یا اوایل ۳۰ سالگی خود باشد.

در مورد اینکه چه کسی صداپیشگی لوسیا و جیسون را برعهده خواهد گرفت فعلاً اطلاعاتی در دسترس نیست. یک تئوری این است که برایان زامپلا بر اساس برخی اظهارات مرموز او در گذشته نقش جیسون را بازی خواهد کرد اما بسیاری از افراد دیگر فکر می‌کنند که او فقط سر به سر طرفدارانش می‌گذارد. در مورد بازیگر لوسیا، برای مدتی گیمرها فکر می‌کردند که لزلی لووت (زنیا در فارکرای ۶)، نقش این شخصیت را بازی خواهد کرد. با این حال، او بیان کرد که در توسعه‌ی نسخه‌ی ششم GTA دخیل نیست.

جی‌تی‌ای 6

زمان انتشار

تریلری که به زودی منتشر خواهد شد، احتمالاً به گیمرها اشاره‌ی خوبی از زمان عرضه‌ی GTA 6 بدهد، گزارش‌های مختلف حاکی از یک پنجره‌ی انتشار بسیار مناسب را می‌دهد. مهم‌تر از همه، اخیرا مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت Take-Two یعنی استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) گفته است:

ما مطمئن هستیم که کسب و کار خود را روی یک نقطه‌ی عطف قابل توجه در سال مالی ۲۰۲۵ متمرکز کرده و معتقدیم که این سطوح جدیدی از عملکرد عملیاتی را شامل می‌شود.

حال با توجه به محبوبیت و سودآوری این سری، بسیاری از ازیکنان به‌ طور منطقی به این نتیجه رسیده‌اند که GTA 6 به موقع برای سال مالی ۲۰۲۵ که از آوریل ۲۰۲۴ شروع می‌شود و تا مارس ۲۰۲۵ ادامه دارد، عرضه خواهد شد. از طرفی این احتمال وجود دارد که بازی حداقل بر اساس سایر گزارش‌ها و شایعات، در اوایل یا اواخر ۲۰۲۵ منتشر شود.

گفتنی است که راک‌استار زمان ساخت GTA 6 را تأیید نکرده است، اما گزارش‌های بسیار موثقی در مورد این موضوع وجود دارد. مهم‌تر از همه، یکی از مقالات قبلی جیسون شرایر در بلومبرگ نشان می‌دهد که GTA 6 از سال ۲۰۱۴ در حال توسعه بوده است. رئیس سابق راک‌استار نورث، لزلی بنزیس (Leslie Benzies)، در گذشته بیان کرده بود که استودیوی او نمی‌دانسته که با این بازی در سال ۲۰۱۳ چه کاری باید انجام دهد. با این حال، توسعه‌دهندگان راک‌استار در آن زمان چند ایده داشتند که نشان می‌دهد که توسعه هنوز شروع نشده بوده، اما تیم سازنده از قبل به دنبال دنباله‌ای برای نسخه‌ی پنجم بوده است.

بهبودهای گرافیکی

جی‌تی‌ای 6

در کنار جلوه‌های بصری بهبود یافته که موردی منطقی است، به نظر می‌رسد که موتور به‌روز شده‌ی GTA 6 یک سیستم گرافیکی جدید و انقلابی را برای رندر آب نیز به همراه خواهد داشت. به بیان دقیق‌تر، ظاهراً بازی سیستم جدیدی از شبیه‌سازی را برای تمام آب‌ها پیاده‌سازی می‌کند، به این معنی که آب نه تنها باید واقعی‌تر به نظر برسد، بلکه حرکت و رفتار واقعی‌تری نیز دارد. علاوه‌بر این، ظاهراً این پیشرفت‌ها با افزودن فعالیت‌های جدید درون بازی مانند موج‌سواری همراه خواهند بود.

یکی دیگر از چیزهایی که به آن اشاره شده است، پیاده‌سازی یک سیستم جدید آب و هوا است که طبق گزارش‌ها، تأثیر بسیار ملموس‌تری نه تنها بر محیط، بلکه بر مکانیک بازی و به عنوان مثال توانایی شما در رانندگی سریع در بادهای شدید خواهد داشت. در همین حال، ادعا شده است که زمان روز نیز با واقع‌گرایی بیشتری همراه می‌شود.

gta 6 leak

پلتفرم‌ها

با توجه به شایعات و گزارش‌هایی که تاکنون در مورد GTA 6 وجود داشته است، احتمالا فکر می‌کنید که پاسخ به سؤالاتی درباره پلفترم‌های مقصد و قیمت بازی آسان خواهد بود اما اطلاعات بسیار کمی در مورد این موضوعات وجود دارد. با این حال تصور دنیایی غیرممکن است که در آن GTA 6 در روز اول عرضه برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس در دسترس نباشد. علاوه‌بر این، به نظر نمی‌رسد که GTA 6 برای هر یک از کنسول‌های نسل قبلی در دسترس باشد. در حالی که انتشار نسخه‌ای از GTA 6 برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بدون شک با توجه به تعداد دارندگان آن‌ها وسوسه‌انگیز خواهد بود، با این حال این اتفاق بعید است.

اینکه آیا GTA 6 در زمان عرضه برای رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود یا خیر، بزرگترین سؤال در این زمینه است. از آنجایی که بزرگترین بازی‌های اخیر این شرکت در روز عرضه برای رایانه‌های شخصی در دسترس نبوده‌اند، این احتمال وجود دارد که بازیکنان این پلتفرم مدتی با تاخیر به جدیدترین نسخه از سری GTA دست پیدا کنند. از نظر قیمت، برخی اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که GTA 6 ممکن است تا ۱۵۰ دلار قیمت داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که قیمت ۱۵۰ دلاری احتمالا به نسخه‌ای خاص از بازی اشاره دارد و نسخه‌ی اصلی ۷۰ دلار باشد. از طرفی تصور نسخه‌ای پریمیوم که دسترسی زودهنگامی را به بازی بدهد دور از ذهن نیست و احتمالا ۸۰ یا ۹۰ دلار خواهد بود. در نهایت در مورد نسخه‌ی بعدی GTA Online، فعلا هیچ چیزی حتی در حد شایعه نیز منتشر نشده است.

منبع: Den of Geek

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی FIFA 24 مخصوص PS4

۲,۵۳۰,۰۰۰

تومان

بازی Marvels Spider-Man 2 مخصوص PS5

۳,۲۵۸,۸۳۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.